Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Neida, man trenger ikke det. Vi er ganske robuste og vet omtrent hva vi bør og ikke bør føle ansvar for. Det er helt greit å sende en PM og si at man har en dårlig følelse for en sak eller bruker - man blir ikke dermed gjort ansvarlig for en straffeforfølgelse, og vi føler oss heller ikke forpliktet til å sette i gang et større apparat av den grunn. Det er bare fint å vite litt hva som foregår rundt på forumet, vi får jo ikke med oss alt heller.
Jeg er så misforstått. 
Nei, jeg mente at hvis moddene og eierne skal ha varslingsansvar ved trolling så blir det sånn. Ikke at det skal mye til før vi i den gemene hop sier fra at vi er snurtete for noe. Man kan'ke stille så store krav til oss som til dere. 
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg tror kanskje det som frustrerer til tider er at i det trollmistanken dukker opp så vil dette komme til å spre seg til de aller fleste aktive brukere gjennom forskjellige kanaler. Det er sånn mennesket virker. Så det vil alltid hviskes og tiskes i buskene. Sånn sett så bør man derfor ha en strategi for hvordan man skal håndtere dette utad, nettopp for å unngå lynsjemobber og heksejakter.
Jeg syns for øvrig det er en forskjell på Milla-troll, som til tross for at de fikk folk følelsesmessig engasjerte, opererte på nett, og troll som flyter over fra nett til virkeligheten.

|