Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 15:41   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror vi legger litt forskjellig i ordet "varsling". Jeg mener ikke en tråd med tittel "X har lurt meg!" Det jeg mente - men som nok var veldig dårlig presisert var at det går an å si hva man mener er faktafeil etc i tråder. Eller hvis man mener at folk har en generell tendens. Brutus_ er det jo tydeligvis ingen som har et problem med å karakterisere som en rasist i tråder på bakgrunn av det som blir skrevet. Da bør det kanskje være mulig å si til folk at man mener de overdriver, dramatiserer etc også?

Det er en vesentlig forskjell.
Om man sier at man får en oppfatning på grunnlag av noe som kan diskuteres som er relativt upersonlig så er det enklere enn å si til noen at man fåren oppfatning av dem ut fra hva de beretter fra sitt eget liv. Det er lettere å kalle en som tillegger utlendinger skylden for global oppvarming for rasist enn å si noe direkte til en som snakker om seg selv.

Også er det en del problemstillinger som er vanskelige. Jeg har ofte sagt til feks Esme eller aC at jeg er glad i dem. Jeg ser på dem som venner. Hvis jeg sier det her så kan jeg sette dem i en kjip situasjon. Enten blir det stående som sant at de er mine venner, dermed er de oppfattet som property of Smilefjes - eller så må de skrive at jeg skal kutte ut for de vil ikke være hverken venner eller annet av meg. Og det er jo ikke god kosemosing.

(Jeg vet - knallbra eksempel. )

Men det er mye vanskeligere når det går på det mellommenneskelige synes jeg altså. Jeg kan jo lett si at fransk bil er håpløst. Men det blir noe annet - det er jo lett når man slår fast fakta.

:dukker for tyttebær:

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.