Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
SP, her syns jeg bare du svarer på deler av det Monsoon spør om. For i hvilken grad gjør faktisk moddene noe for å forhindre at det trolles ytterligere i det man har fått varsel om et mistenkt troll. Problemene oppstår jo stort sett der man kun har følelsen av at noe skurrer, uten å kunne sette fingren på hva det er.
Ja, sånt er vanskelig. Og jeg synes også det er vanskelig å svare på spørsmålet, fordi saker er så forskjellige, og fordi vi dessuten ikke nødvendigvis ønsker å si hva vi gjør. Vi har ikke noe flytskjema vi følger, og det vil heller ikke være naturlig å fortelle hva vi gjør i konkrete saker - jeg mener at dersom f.eks. du kom til oss med en slik mistanke, er det ikke sikkert du vil få vite hva vi eventuelt gjør i saken. (Det gjelder jo også f.eks. innrapportering av regelbrudd.)
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Personlig hadde jeg foretrukket å bli outet dersom noen hadde mistenkt meg for trollerier, nettopp for å ha muligheten til å svare tilbake. Men det er mulig jeg hadde følt det som sårere hvis jeg faktisk hadde hatt en trist historie og ble mistenkt for å være troll.
Nettopp. Det er en av grunnene til at f.eks. det å be om beviser, som det ble snakket om i en tidligere diskusjon om troll, er så vanskelig. Noen vil bli så såret av å bli mistrodd at de bare stikker av, selv om de fint kunne ha bevist påstandene sine, og andre vil bli sure og nekte å bevise noe som helst, uten at man dermed kan påstå at det de sier ikke er sant, og der vil konfliktnivået kanskje bare bli enda høyere av dette.