Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 12:17   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Hva skal man gjøre med slike troll da? Forumledelsen har sagt at de ønsker innrapporteringer om troll i stedet for outing, slik at man ikke driver med heksebrenning. Men hva når trollet er involvert i forumbrukernes liv også utenfor forumet? Skal man gi beskjed? Skal man overse det? Det er jo kanskje noe vi bør ta stilling til, ettersom FP etterhvert har blitt et forum hvor deltagerne omgås mye utenfor nettet også, på treff og diverse.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 12:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Men hva når trollet er involvert i forumbrukernes liv også utenfor forumet? Skal man gi beskjed? Skal man overse det? Det er jo kanskje noe vi bør ta stilling til, ettersom FP etterhvert har blitt et forum hvor deltagerne omgås mye utenfor nettet også, på treff og diverse.

Det syns jeg er et godt poeng. Og hva med de tilfellene man har en hunch man er ganske sikker på at stemmer, men man ikke kan bevise?

For å dra det litt videre, så ser man jo flere og flere tilfeller av mennesker som legger ut sob stories på nett for å få penger og gaver. Det kan jo fint skje her også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:03   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hva skal man gjøre med slike troll da? Forumledelsen har sagt at de ønsker innrapporteringer om troll i stedet for outing, slik at man ikke driver med heksebrenning. Men hva når trollet er involvert i forumbrukernes liv også utenfor forumet? Skal man gi beskjed? Skal man overse det? Det er jo kanskje noe vi bør ta stilling til, ettersom FP etterhvert har blitt et forum hvor deltagerne omgås mye utenfor nettet også, på treff og diverse.

Noen ropte?

Altså, for å ta det litt kjapt:

1) Ja, vi vil gjerne ha innrapporteringer. Og vi vil veldig mye heller ha det enn outing/hinting eller PM-/prikkehvisking! Det er fordi vi vil vite hva som skjer så vi kan bremse/brannslokke dersom en situasjon eskalerer eller står i fare for å eksplodere. Vi vil langt heller kunne snakke med den som eventuelt blir mistenkt for noe - det kan ofte være like mye grunn til å "skjerme" i den enden som i den andre.

Det er derimot ikke vår jobb å sørge for (eller å garantere) at folk snakker sant på forumet. Det er jo også greit å huske på. Vi kommer ikke til å kreve "beviser" fra noen, eller noe sånt. Og det å forlange beviser fra noen kan like gjerne gjøre situasjonen verre som å virke oppklarende.

2) Det er ikke vår sak hva medlemmer snakker med hverandre om utenfor FP. Men dersom det er en konflikt under oppseiling - en konflikt som er relevant for FP, altså, ikke en søskenkrangel eller jobbkonflikt - setter vi pris på å få vite om det, av samme grunn som i punkt 1.

Gammel 15-02-10, 13:05   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Noen ropte?

Altså, for å ta det litt kjapt:

1) Ja, vi vil gjerne ha innrapporteringer. Og vi vil veldig mye heller ha det enn outing/hinting eller PM-/prikkehvisking! Det er fordi vi vil vite hva som skjer så vi kan bremse/brannslokke dersom en situasjon eskalerer eller står i fare for å eksplodere. Vi vil langt heller kunne snakke med den som eventuelt blir mistenkt for noe - det kan ofte være like mye grunn til å "skjerme" i den enden som i den andre.

Det er derimot ikke vår jobb å sørge for (eller å garantere) at folk snakker sant på forumet. Det er jo også greit å huske på. Vi kommer ikke til å kreve "beviser" fra noen, eller noe sånt. Og det å forlange beviser fra noen kan like gjerne gjøre situasjonen verre som å virke oppklarende.

2) Det er ikke vår sak hva medlemmer snakker med hverandre om utenfor FP. Men dersom det er en konflikt under oppseiling - en konflikt som er relevant for FP, altså, ikke en søskenkrangel eller jobbkonflikt - setter vi pris på å få vite om det, av samme grunn som i punkt 1.

Så dere løser ikke jobbkonflikter altså?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:07   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

[teskje]Dere skal altså IKKE ha rapport om at noen - en eller annen ond djevel - har rappet melken jeg skulle hatt i teen min her?[/teskje]

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er klart vi tar sånne jobber også. Men det går på et annet skjema. :kneecapcrushers R Us:

Gammel 15-02-10, 13:08   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg er litt skuffa. Jeg har jo litt forhåpninger til dette forumet da.

Sjekket nettopp om igjen - melken har ikke dukket opp.

Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 13:27   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke troll uansett.

Jeg ser at type 1 kan oppfattes som mosrsom, men siden jeg ikke eier humoristisk sans synes jeg bare at de skaper støy. Type 2 liker jeg heller ikke, men jeg er selvfølgelig enig ned flertallet i at type 3 er verst.

(Jeg følte litt på det i fjor, da lillebror var så mye dårlig. Jeg var redd for å bli tatt for å være et troll, så mye som skjedde da.)

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.