Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Burde det være tillatt med surrogatmødre i Norge?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-10, 21:04   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burde det være tillatt med surrogatmødre i Norge?

Jeg er i utgangspunktet for, men det er et aspekt jeg er litt skeptisk til. Hva om surrogatmoren blir syk, dør eller blir varig ufør som en direkte følge av svangerskapet?

Jeg selv kunne aldri klart å være surrogatmor for noen av denne grunn, sånn med tanke på at jeg har egne barn å ta vare på. Min bekymring har vel litt rot i at jeg i mine svangerskap har hatt bekkenløsning (i alle tre), svangerskapsforgiftning (de to første) og svangerskapsdiabetes (i siste svangerskap). Jeg hadde helt enkelt ikke turt å ofre kroppen min for noen andre, ikke engang min søster dessverre.

Men jeg ser jo at uanasett ville jeg nok ikke bli valgt som surrogatmor med så mange komplikasjoner, men på den annen side så vet man jo aldri hvem det rammer heller. Men man kan jo også argumentere med at man aldri vet hvem som rammes av kreft eller dør i en bilulykke, men i dette tilfellet vil jeg hvertfall si at jeg vil prøve å unngå å "oppsøke" farene.

Nå ville jeg aldri klart å unngå å knytte meg til barnet heller jeg da, så jeg ville fåttt store problemer med å gi det fra meg etterpå så jeg hadde nok blitt utelukket av en psykologisk gjennomgang.

Er det bare jeg som har slike "katastrofetanker" rundt dette temaet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.