Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"
Vi er heldige og har godt oppdratte venner - den som har lyst til å møtes, inviterer til seg. Også inviterer man ca annenhver gang, give or take. Om noen av vennene vil møtes oftere hjemme hos seg selv i en periode pga av baby i huset o.l , så gjør vi bare en avtale på det. Å invitere seg selv bort til andre hver eneste gang er ordentlig uhøflig i min bok. Lite gjestfritt rett ogs slett (og om man skulle ha noen issues som Niobe nevner over her, så må man selvfølgelig være litt ærlig på det da - alle har vel lyst til å stille opp for venner, men ingen har lyst til at venner skal misbuke egen gjestfrihet, vel?).
Jeg hadde sagt "Det passer ikke å være her, men vi kommer gjerne til dere".
Jeg får litt sånn "frekk&freidig"-vibber og det kan jeg ikke fordra. Men det kan godt være at det er skivebom. Uansett - du er på ingen måte sær. Det skulle da bare mangle om ikke du skulle være like komfortabel med måten dere møtes på som det de er.