|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?""Kan vi ikke komme på besøk i morgen? Vi sier rundt klokka fire, ikke sant?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
rakkarpus
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Sært ja..
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Jeg hadde synes det var koselig.
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Det kommer an på om problemet er at de inviterer seg for ofte eller at det alltid er hos dere det skal foregå. Ellers så hadde jeg smelt av en SMS: Kanskje vi kan møtes hos dere istedet?
![]() |
#7 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Eller si: Ja, men kan vi ikke treffes hos dere? Det har vært koselig.
![]() |
#8 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Noen av oss liker bedre å gå på besøk, enn å få besøk. Til gjengjeld pleier vi å ta med mat eller kaker.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"
Ja, kanskje noe sånt. Jeg tror rett og slett ikke de vil ha besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
Men om du skriver "det passer ikke så godt å ta imot besøk nå, men vi kan komme bort til dere" så kan de ikke si at det ikke passer sånn tidsmessig?
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Jeg forstår godt at du synes det er sært. Jeg ville tenkt at siden det har gått såpass lang tid som du beskriver er det sikkert en grunn til at de ikke inviterer.
.. Sist redigert av Tøtto : 17-03-10 kl 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Vi har noen venner som stadig er hos oss. Vi er så og si aldri der. Jeg vet at de sliter litt på "hjemmefronten", og at ting ikke alltid er så greit. Det gjør meg ingen verdens ting at besøkene bare går i den ene retningen. Om vi er et sted de kan bruke for å få luftet hodet og bare være en stund, så er jeg jammen glad for at vi kan være der for dem.
![]() |
![]() |
#13 |
A friend with benefits
|
Jeg sier meg enig med Esme.
![]() |
#14 |
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
Jo, kan kanskje prøve det igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"De er gode venner? Hva med å være ærlig? Si at vi vil gjerne treffes, men i dag vil vi komme til dere isteden siden vi har vært så mye her - er det ok? Sier de da nei så går det an å spørre hvorfor. |
![]() |
![]() |
#16 |
rakkarpus
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Men hvis de en gang spør om å få komme på besøk til dere, feks hvis de sier fredag kl 16, kan ikke du med en gang si; "men kan ikke vi komme til dere det tidspunktet"? Da blir de jo i så fall veldig svar skyldig hvis de mener det ikke passer, for de har jo i utganspunktet sagt det passer for de..
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med Esme.
![]() |
#18 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Kanskje de samme folkene sitter og lurer på hvorfor dere aldri kommer til dem? I og med at de selv foreslår endel besøk til dere, venter de kanskje på at dere skal gjøre det samme og komme til dem? Jeg mener, kanskje de ikke helt innser at de må invitere?
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har jo forsøkt, men da passer det jo aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: "Kan vi ikke komme på besøk i morgen?"Vi er heldige og har godt oppdratte venner - den som har lyst til å møtes, inviterer til seg. Også inviterer man ca annenhver gang, give or take. Om noen av vennene vil møtes oftere hjemme hos seg selv i en periode pga av baby i huset o.l , så gjør vi bare en avtale på det. Å invitere seg selv bort til andre hver eneste gang er ordentlig uhøflig i min bok. Lite gjestfritt rett ogs slett (og om man skulle ha noen issues som Niobe nevner over her, så må man selvfølgelig være litt ærlig på det da - alle har vel lyst til å stille opp for venner, men ingen har lyst til at venner skal misbuke egen gjestfrihet, vel?).
![]() |
|
|