Sv: Liker alle solbrun hud?
Jeg er naturlig blek, og har stort sett trivdes med det det meste av livet (bortsett fra den gangen jeg ble sendt på legevakta med annengrads solforbrenninger, da, men det er jo en annen sak). Det var en liten periode på ungdomsskolen at jeg prøvde å "sole" meg av og til (med faktor 25, mind you), og det eneste det førte med seg var at jeg fungerte som et ypperlig trøste-middel for skuffede solturist-venninner etter endt ferie. Bare å sammenligne med Kanina, liksom. Nå om dagen bruker jeg svakt selvbrunende bodylotion for å bli litt mindre blåhvit på leggene. Som aC har jeg også en del blåmerker på beina, og kombinert med at huden ser gjennomsiktig ut, synes jeg det er litt finere med et litt mer gyllent preg. Men jeg kommer aldri til å bli brun av den grunn.
Jeg kjenner en som blir så brun at huden enkelte steder ser ut som svidd elefant-skinn, (antakelig fordi hun ikke bruker solkrem og bare lar det stå til), og det synes jeg er mindre pent (hun er meget lyshudet i utgangspunktet). Men generelt er det bare fint med litt farge på de som får det. Jeg forbeholder meg dog retten til å kunne gå i hvitt og duse farger om sommeren, selv om det angivelig får meg til å se ut som et spøkelse.