Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 18:56   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så alle burde ønske og tilstrebe å jobbe redusert for å hente barna tidligere i barnehagen? Det kunne sikkert redusert stresset for noen. Mens for andre vil det å jobbe redusert bety det samme som å gjøre samme jobb for mindre betaling, arbeidsmengden ligger der uansett og man går mer stresset fra jobb en halvtime for tidlig. Hvilket ikke akkurat reduserer stresset i familien. Dessuten tror jeg ikke det er det beste for alle barn å komme kl 9 og gå kl 15. Noen barn har behov for å få med seg rutinene som rammer inn barnehagedagen, og det mister de i mange barnehager dersom de kommer diltende kl 9, da er livet i barnehagen i full gang. Mine barn blir småstresset hvis de blir levert senest i 8-tiden, dette på grunn av barnehagens rutiner.

For endel barn er det sikkert av det gode å få korte barnehagedager. For andre barn spiller det ikke så stor rolle. Jeg vil tro det betyr mer for endel foreldre enn for avkommet, spesielt om de til stadighet får signaler om at de er av de foreldrene som henter seinere enn ønsket. Uansett, selv om det kanskje er den beste løsningen for mange å gi barna litt kortere dager, betyr ikke det at fulltidsjobb med barnehage er en dårlig løsning. Jeg vil påstå at det fremdeles er en god løsning for de fleste, og for noen den beste. Jeg synes det blir veldig feil at foreldre som velger fulltidsjobb og barnehage for barna sine enten er kyniske og "burde gått ned i stillingsprosent noen få år" eller det er synd på dem fordi de ikke har mulighet til å gjøre det Riktige Valget. Endel har faktisk helt greie hverdager selv om barna er full tid i barnehagen.

Jeg syns overhodet ikke det er noe must at foreldre skal jobbe redusert, jeg jobber jo selv i barnehage og jobber 100%, kunne ikke tenkt meg noe annet heller. Jeg syns det er helt greit at ungene er der fra tidlig til sent, vi har åpent og da er det ikke noe problem at ungene er der.
Det skjer at foreldre gir uttrykk for dårlig samvittighet fordi ungene har så lange dager og alltid er veldig sent hentet, og da pleier jeg alltid å si at barna ikke har vondt av det, og at de koser seg også på slutten av dagen. Skulle det være slik at det er snakk om at ungen faktisk går og venter og ikke har det så veldig kult så sier jeg selvsagt det også, men det er jo i veldig sjeldne tilfeller. De aller fleste barn har ikke vondt av lange dager i barnehagen, og de aller fleste har fridager innimellom, og ferie, men så er det noen som aldri har fri og som kun har den ferien de må og som vi ser sliter, og da syns jeg at jeg må kunne si ifra. Jeg prøver jo selvsagt og si det på en slik måte at det ikke blir surmaget kritikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.