|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Jeg syns overhodet ikke det er noe must at foreldre skal jobbe redusert, jeg jobber jo selv i barnehage og jobber 100%, kunne ikke tenkt meg noe annet heller. Jeg syns det er helt greit at ungene er der fra tidlig til sent, vi har åpent og da er det ikke noe problem at ungene er der.
![]() |
#242 |
Quiet, please
|
:Peker ned:
Jeg sier det igjen, for fjerde gang, tror jeg: jeg er fullstendig klar over at ikke alle har mulighet til annet enn å utnytte åpningstidene maksimalt. Jeg skrev også tidligere at barn takler sånt veldig forskjellig, noen barn trenger en lang dag i barnehagen, mens andre kunne hatt godt av mer tid med foreldrene eller hjemme med søsken/venner/annen familie/alene. Men selv de som helst vil være i barnehagen fra 7-21 hvis de får bestemme selv har ikke godt av å ha foreldre som aldri "har tid til" å stoppe opp litt.
![]() |
#243 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Synes det er verre med de som sender ungene syke i bhg, eller |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Signerer Majsa helhjertet, og forstår akkurat hva hun mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
I endring
|
Noen må faktisk ha barna i barnehagen fra åpningstid til stengetid pga lang reisevei og det er ikke alle som kan ta lengre ferie enn de 4 ukene man må ha med tanke på at at den 5 uken forsvinner i planleggingsdagene.
![]() |
#246 |
Quiet, please
|
Hun her er det vel egentlig jeg snakker om, og hun er ikke tatt rett ut fra OJs ville fantasi:
![]() |
#247 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er ikke et argument, men noe som slo meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Bør lage seg en tittel selv
|
I Oslo blir barnevernsvakten kontaktet dersom barn ikke blir hentet i tide og man ikke oppnår kontakt med foresatte eller hentepersoner. Dette har en av barnehagene vi har hatt barna i opplevd en gang, tror jeg. Ellers har det ikke vært nødvendig.
![]() |
#249 |
En som trener
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg synes barnehager bør ha én senvakt som blir betalt for å være der til 15 min over stengetid. Så det ikke blir så vanvittig krise om noen skulle være ti min forsinket liksom. Det er såvidt jeg vet vanlig i butikker, der regner man jo ikke med at alle er ute nøyaktig på slaget når det stenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Tittel og tittel....
|
I vår barnehage er det pålagt at barna må ha 4 uker ferie, og 2 av de må være sammenhengende i løpet av sommeren. Av disse 4 ukene kan man regne planleggingsdagene og den siste uka kan være i forbindelse med jul/påske. Så vi opplever faktisk at enkelte unger kun har 2 uker ferie og at vi faktisk omtrent må tvinge foreldrene til å sette opp disse 2 ukene. heldigvis er dette ikke flertallet, men det skjer.
![]() |
#252 |
I endring
|
I guttungen sin barnehage må de ha 4 uker ferie, hvor 3 uker må være sammenhengene mellom 15.juni og 15.august (tror jeg) Den 4 uken kan vi bruke som vi vil men ikke til panleggingsdagene.
![]() |
#253 |
|
Og der har du meg også...
![]() |
#254 |
|
Det er sikkert etter en time enda.
![]() |
#255 |
Drømmer
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?De fleste barn trives vel i barnehagen vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke automatisk at private har 4 ukers stengt. Har hatt mine i private og de har hatt åpent hele sommeren.
![]() |
#257 |
I endring
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Begge går i privatbarnehage, men lille frøken sin er midre enn guttungen sin.
![]() |
#258 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg har ikke hentet barna for sent noen sinne, men det har hendt en gang at den stengte i det jeg startet bilen, etter å ha somlet meg inn med sekker, unger som skulle si hadet til andre, snø som skulle børstes, osv.
![]() |
#260 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Henter ALLTID i tide, og vi prøver stort sett å få hentet litt over 16. Barnehagen stenger kl. 17.
![]() |
|
|