Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svømmeopplæring i skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-10, 00:25   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svømmeopplæring i skolen?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er helt tragisk hvor dyrt det er å ta en familie på tre i svømmebasseng for en kveld.

Ja, det er tragisk. Her er det slik at vi kvier oss for hver tur i bassenget. Ikke fordi at vi ikke har råd til det, men fordi at vi ser hvor unaturlig dyrt det er liksom.

Men siden vi er inne på dette med barn i nærheten av vann, så skremmer det meg også hvor slepphendte mange foreldre er når det gjelder bading ute i det fri. Snakker da IKKE om dagens ulykke. Den var vel, slik jeg har forstått det, en ulykke av helt andre årsaker.

Vi har tre badevann i umiddelbar nærhet av oss. Er et av dem som er mer brukt enn de to andre, og på dette vannet så er det en øy, og i mellom den og badeplassen er det et stupebrett på en flåte.

Jenta vår på 12 har de to siste årene mast om å få lov til å dra opp dit alene med venner, og å få lov til å svømme ut til øya. Vi sier nei, og da får vi jo høre at alle andre får lov...

Og jo, selv om ikke alle andre får lov, så er det mange som får lov. Vi sier nei, fordi at vi vet at jenta bare er 12 år, og selv om hun kan å svømme, så er hun ennå ikke i stand til å takle en krisesituasjon, og hva vet vi om hvordan hennes venner vil reagere om hun holder på å drukne? Dette tror jeg er tanker mange andre foreldre ikke har. Mange tenker at joda; barnet mitt kan svømme, og barnet er jo ikke alene, så da er det jo ingen fare.

Det holder ikke for meg, rett og slett.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.