|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Ja, det er tragisk. Her er det slik at vi kvier oss for hver tur i bassenget. Ikke fordi at vi ikke har råd til det, men fordi at vi ser hvor unaturlig dyrt det er liksom.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Da anbefaler jeg en tur til Risenga svømmehall i Asker, der koster det 105 for voksne og 80 for barn uka, noen kroner mer i helga. Familiebillett 330 i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Det er økonomisk vanskelig for mange å få vært med på svømmekurs, og i svært mange kommuner er det lange ventelister og vanskelig å komme seg inn på kurs. I tillegg har i alle fall jeg opplevd at det er vanskelig å finne ut hvordan man finner informasjon om svømmekurs, og det kan være en ganske stor terskel for de med annen språkbakgrunn enn norsk, eller de med dårlige leseferdigheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?herregud så tragisk å miste to gutter på den måten.
![]() |
#45 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Her har de svømming fra 1. klasse siden skolen ligger vegg i vegg med en stor svømmehall. Men de lærer ikke å svømme, egentlig, de leker bare i første klasse. Gjør seg kjent med vannet og sånt. Tror de begynner med aktiv svømming i 2. klasse nå til høsten, da får de i hvert fall flere svømmetimer (i 1. klasse er det bare rundt 5 ganger i året).
![]() |
#46 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Nå leste jeg saken også, herregud det er akkurat der venninna mi bor, der skal vi bade om to uker. Huff for en grusom sak.
![]() |
#47 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Propellen har gått på småbarnssvømming i regi av Badenymfene fra han var drøyt ett år nå er han 5 1/2, til høsten begynner han i svømmeklubben her hvor vi bor.
![]() |
#48 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Eldstemann har hatt ca 10 timer svømming i 1. og 2. klasse, jeg håper og tror dette fortsetter i 3. klasse også. (Vet du det m^2?) I tillegg er han med på SFO`s svømmekurs denne uka. Ut over det har vi ikke noe fast opplegg til han, men mannen tar med gutta i svømmehall en god del i løpet av året. Begge gutta liker vann veldig godt og eldstemann kan svømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
--
|
Jeg bor i Østfold, og her koster det 1200,- i halvåret, i tillegg til medlemsavgift på 550,- hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Svømmehallprisene i Oslo er jo sinnssyke, jeg kikket litt på det i går fordi vi elsker svømming og skal til Oslo om to uker. Her koster det jo en tredjedel. Vi er to voksne og to barn og betaler 120,- kroner totalt i en svær, flott svømmehall i nærheten, med barnebasseng og masse kjekt utstyr, og vi kan være der i 3-4 timer om gangen.
![]() |
#51 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Har faktisk nettopp sjekket priser på kurs, og fikk bakoversveis.. 1750 kroner for noen få ganger og hver "time" var på 30 minutter. Og dette var bare vanntilvenning! Men at det er viktig, det vet jeg, selv lærte jeg meg å svømme av meg selv som 14 åring. Fikk nemlig vannskrekk da læreren ble så sint da jeg ikke turde å slippe meg, at han dukka meg under vann og holdt meg der så jeg skulle lære.... Da var jeg 8 år |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ekstremt trøtt
|
Er det da svømmekurs han går på eller er det svømmetrening? Her er det nemlig to forskjellige ting. Svømmekurs koster 1250 kr for 12 ganger og svømmetreninga koster 700 kr i halvåret for D partiet. For å kunne begynne på D partiet må man først gå på svømmekurset. Man må kunne svømme bryst, rygg, crawl og butterfly før man får lov til å begynne på D partiet. Det sier seg selv at det skal mer enn 12 ganger på svømmekurs for å lære seg det. Det blir dermed veldig dyrt.
![]() |
#53 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Jeg har lyst begynne ta med Hannah i svømmehallen til høsten iallefall. Det er ikke så mange organisert kurs her, men jeg skal sjekke opp. For det har vært av og til.
![]() |
#54 |
Glamorøs
|
Hvis du da legger til togbilletter eller bensin og parkering så er du kjapt over 500 da også. Vi har dessuten ingen mulighet til å komme oss til Asker midt i uka, da ville ikke Glitterbarnet vært i seng før way past leggetid. Jeg tipper den situasjonen ikke er spesielt enestående for oss.
![]() |
#55 |
|
Nei jeg tror det er slutt i 3. dessverre. Mener de sa det. Men se på <kommunenavn>svømmerne, de har flotte svømmekurs! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Det er så viktig å lære seg å svømme at jeg synes ikke vi skal frita skolene for ansvar for svømmeopplæring. Joda, det er sikkert foreldre som ikke har råd til å kjøpe sykkel til ungene sine slik at de ikke får lært seg å sykle, men man kan ikke dø av det. Jeg synes at akkurat det å lære seg å svømme stiller i en litt annen kategori enn ganske mye annet.
Det er vel investerte penger, men det er nå engang slik at det ikke er alle som har disse pengene uansett hvordan man vrir og vender på det. Og dermed synes jeg det er viktig at skolene bidrar til svømmeopplæring, slik at svømmeferdigheter ikke blir noe som er forbeholdt de heldige av oss som har råd til å betale for det. Det er noe alle må få muligheten til å lære seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?I Oslo har de, om jeg har forstått det rett, et semester i 4. klasse med svømming. Om man ikke har basic ferdigheter da, tviler jeg på at det er nok til å lære å svømme.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Sep 2007
Æsj, det var dumt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|