Bomkjøp av barnehagesekk
Vi dro på barnehageutstyrsshopping i dag, og på lista sto bla barnehagesekk.
Første sportsbutikk: Joda, dette er barnehagesekken vår, sier hun og sier meg en sekk som har en stropp til å lukke, ikke en bryststropp, slett ikke et hoftebelete, men en stropp litt mer sånn midt på magen... Gutten nektet å prøve, hylte og gråt, men siden jeg uansett ikke var fornøyd gikk vi videre. Jeg hadde nemlig tenkt meg at han skulle få seg en skikkelig sekk når han først fikk, så hadde han den.
Videre til neste, nei, de har fine berganssekker med hoftebelete og sånn, men de minste er 18 liter, angitt til å være fra fem år. Vi hadde nå tenkt oss noe mindre. 10-12 liter tenkte vi. Videre til neste, hvor jeg etter lang tids jakt på små sekker finner en selger. Jeg har sett at de har helsport, så jeg spørr om de har den elg-sekken. Viser ham bilde i en katalog de har liggende. Nei, den har de ikke, men hva skulle jeg ha den til? Barnehagesekk til en toåring, sier jeg. Men jeg ville ha en skikkelig med stropper og sånn (de hadde et annet sted i lokalet noen ti liters sekker, men uten en eneste stropp, nemlig) Vel, selgeren hadde en jeg kunne få se på da, finner frem en annen fra helsport. Den ser litt stor ut, men vi prøver den på Knerten. Som hyler, skriker, gråter og nekter. Vel, joda, selgeren holder gutten mens jeg strammer stropper, det mener han er et lureste (?) Tårene triller, men selgeren fastslår at hoftebeltet ligger da så langt nede som det skal, det er litt stort, men så skal han vel ikke bære så mye selv enda, og det vokser han inn i, man akn stramme litt mer på siden her også...
Jaja, vi tar sekken og drar hjem.
Vel hjemme tar jeg en tipp på sekken og registrerer at den er 20 liter, og angitt å være tilpasset barn mellom 8 og 12 år!
Min sønn fyller to år neste måned, og er ikke spesielt stor for alderen. Han har sånn ca lengden inne, men er en tynn utgave. Seriøst, en sekk for en åtteåring?
Den har jeg aller mest lyst å bare gå tilbake med den og si at den beklageligvis er altfor stor. Det føles litt lenge å spare den til han er 8, slett ikke sikkert han vil like den grønne sekken da, selv om han var fornøyd med den i dag... (gjennom tårene var han da det, når han fikk se bilde av seg selv på mobilen til sin far mens han prøvde...)
Men hvor finner jeg en sånn liten, men skikkelig sekk som jeg ser etter? G-sport sin nettside har i alle fall dne nest minste berganssekken, men det hadde altså ingen av de to g-sportbutikkene vi var innom. Og xxl solgte meg altså en 8-12 års sekk når jeg viste frem min 2-åring... Det er jo en mulighet å bestille den nest minste fra g-sport sin nettbutikk da, men jeg skulle gjerne sett og tatt litt på sekken, prøvd den på gutten (om han er med samarbeidsvillig, han pleier ikke være så grinete til vanlig, men han var trøtt og sulten, fikk ei brødskive etter sekk-kjøpet og sovnet i bilen på vei hjem)