Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bomkjøp av barnehagesekk

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-10, 23:26   #41
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bomkjøp av barnehagesekk

Kjøp den her Malama

http://www.intersport.no/Kategorier/...tur-smasekker/

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:26   #42
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde 12-liters Bergans til eldste i barnehageårene. Der hadde vi også medbrakt mat + at de fikk varmt måltid.

I minstemors barnehage bærer de voksne maten og de får all mat i barnehagen. Det er fordeler og ulemper med alt.

Jeg synes du er fryktelig søt, Malama, jeg tror faktisk aldri jeg har vært borti en mamma som styrer mer med barnehagestarten enn deg. Det ordner seg! Man vet ikke alt på forhånd og man har kanskje tenkt seg ting litt annerledes enn slik det blir. Men stort sett er alle barnehager fine og de som jobber der er genuint opptatt av ungene. Og så gjør noen ting slik og andre slik. Ikke stress så fælt. Det går bra!

Gammel 13-07-10, 23:27   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12 liter Bergans er greia for deg. Bestill på nett, du trenger ikke prøve på en som er så liten. Den passer sånn middels nå uansett, men bedre når han bare blir bittelitt eldre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:29   #44
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Eller her

http://www.magasinet.no/display.aspx...10&prodid=2437

http://komplettfritid.no/product/ber...blue-butterfly
http://www.jaktogfriluft.no/display....00&prodid=4750

Gammel 13-07-10, 23:29   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Kjøp den her Malama

http://www.intersport.no/Kategorier/...tur-smasekker/

Du mener denne, sant?

Vi hadde den litt eldre modellen med mindre fancy mønster og farger:

Den er like fin etter 5 års bruk! Prøving er helt unødvendig. Eldste fikk sin til jul av besteforeldre. Uprøvd. Gikk fint.

Gammel 13-07-10, 23:31   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg styrer Mim.

Du skjønner, den bitte lille babyen min er snart to år og begynner snart i barnehagen, stooooor gutt. Og jeg er hormonell og synes det er stas og skummelt på en gang, og synes han fortjener å bli gjort stas på, så ikke mamma'n ødelegger hele greia med å tenke at han jo er babyen min...

Gammel 13-07-10, 23:32   #47
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du mener denne, sant?

Vi hadde den litt eldre modellen med mindre fancy mønster og farger:

Den er like fin etter 5 års bruk! Prøving er helt unødvendig. Eldste fikk sin til jul av besteforeldre. Uprøvd. Gikk fint.

Ja var den jeg mente.
Vi har også den uten mønster, den er brukt i 3år , like fin fortsatt.

Gammel 13-07-10, 23:35   #48
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Mens du først styrer på; kjøp to. Så slipper du samme stresset om to år når den neste babyen skal begynne i barnehagen. Jeg strever med valgets store kvaler: skal jeg kjøpe en blå, slik at ungene ser forskjell og slipper å krangle om hvem som eier hvilken, eller skal jeg kjøpe en rød til, slik at ungene slipper å krangle om hvem som skal ha hvilken sekk akkurat der og da?

Gammel 13-07-10, 23:40   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, jeg styrer Mim.

Du skjønner, den bitte lille babyen min er snart to år og begynner snart i barnehagen, stooooor gutt. Og jeg er hormonell og synes det er stas og skummelt på en gang, og synes han fortjener å bli gjort stas på, så ikke mamma'n ødelegger hele greia med å tenke at han jo er babyen min...

Tullejente! Han er en diger gutt og kommer til å klare seg kjempefint. Min eldste var bare ni mnd og kunne ikke gå engang da hun begynte. Hun veltet gjerne når hun satt også, og de andre ungene ble sjalu fordi hun ble båret og kost så mye med, at de gjerne slo henne litt hvis de hadde sjansen. Men det gikk fint det også, og du må bare puste med magen og ikke være altfor streng mot dem som skal passe gullet ditt. Han får kanskje ikke femstjerners mammaservice, men han får det veldig bra. Og kompiser, flere gode voksne i livet sitt og mye moro! Lover! Du er knusbedårende!

Gammel 13-07-10, 23:46   #50
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Vi har hatt bergans sekken på 12 liter. Den har blitt brukt til og fra barnehagen, på enkelte turer i barnehagen med vannflaske og skift, og på turer privat. Veldig godt fornøyd.

Jeg så i en bokhandel at Bechman har sekker for barnehage, du kan kanskje ta en kikk på de?

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:04   #51
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Vi har hatt bergans sekken på 12 liter. Den har blitt brukt til og fra barnehagen, på enkelte turer i barnehagen med vannflaske og skift, og på turer privat. Veldig godt fornøyd.

Nei, nå må jeg legge meg. Jeg synes så tydelig det stod "med vinflaske og skift".

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:04   #52
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Altså, trenger han så stor og dyr sekk når han er 2 år og kun går småturer rundt i lokalområdet??
I vår barnehage bar ikke barna på tunge ting i sekkene uansett - termoser ble båret av en voksen i egne sekker...
Det er vel liksom kun for at de skal ha egen sekk med matboksen i og å "lære" å bære sekken sin selv??

Llillebror har klart seg med sånne sekker som han har fått når han har vært med i Barnas Holmenkolldag, han.

Gammel 14-07-10, 00:08   #53
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Altså, trenger han så stor og dyr sekk når han er 2 år og kun går småturer rundt i lokalområdet??
I vår barnehage bar ikke barna på tunge ting i sekkene uansett - termoser ble båret av en voksen i egne sekker...
Det er vel liksom kun for at de skal ha egen sekk med matboksen i og å "lære" å bære sekken sin selv??

Llillebror har klart seg med sånne sekker som han har fått når han har vært med i Barnas Holmenkolldag, han.

Det er en grunn til at ordentlige sekker anbefales.
De er godt polstret har brystrem og hofterem og sitter som regel godt på ryggen.

Gammel 14-07-10, 00:10   #54
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Men Gina, poenget er bare at de småsekkene ikke er spesielt god eller enkle å bære, fordi de f.eks. mangler bryststropp. Toåringer er ganske smalskuldrede som regel, og skulderremmene faller lett av, rett og slett. På den måten "lærer" man bare at å bære sekk er vanskelig og ekkelt, og derfor anbefales gode sekker til de minste.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:13   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

De går da ikke tur i timesvis heller i 2års alderen..
Er du så i tvil så vent med sekk-innkjøpet til barnehagen starter opp etter ferien og se hva de andre barna har hengende på knaggene sine..

Gammel 14-07-10, 00:14   #56
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

De går da ikke tur i timesvis heller i 2års alderen..
Er du så i tvil så vent med sekk-innkjøpet til barnehagen starter opp etter ferien og se hva de andre barna har hengende på knaggene sine..

Noen gjør det jo.

Gammel 14-07-10, 01:00   #57
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøp Bergans 12 liter. Du vil bli knallfornøyd!
Sønnen vår fikk en sånn sekk i julegave da han var ett år, og brukte den helt fram til skolestart.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 01:30   #58
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bomkjøp av barnehagesekk...

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hvorfor er du glad for at de voksne bærer?
Jeg synes det er veldig fint jeg at barna lærer å bære sekker med skift, mat og drikke selv.
Grunnen til at poden har med skift i sekken er jo fordi at de er i skogen hele dagen, så det ligger alltid 1 helt skift i sekken + drikkeflaske og matboks.

For eg ønsker at dei skal få vera barn lengst mulig, og da blir mykje slikt når skulen startar. Mine barn klarer fint å bera sekken sin på tur, men når dei går tur fleire gongar i veka i barnehagen + heima, blir da nok synest eg. Uten sekk er dei mykje friare i bevegelsane, og eg har vært borti for mange unger som har blitt anti- turungar pga tung sekk.

Ellers har dei som regel varm lunsj på tur i barnehagen, og derfor bærer personalet maten.

Gammel 14-07-10, 20:46   #59
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg dro tilbake og fortalte at jeg ikke synes en sekk merket 8-12 år er en barnehagesekk, og fikk pengene tilbake for den, gikk på en annen butikk og fikk tak i den 12 liters sekken. Blå med øyenstikkere på, helt greit.

Neida, han TRENGTE ikke en så "dyr og flott sekk", men da har han den i mange år. Jeg kjøpte ikke to da, kanskje nestemann kan ønske seg en til en bursdag eller noe. Falt meg ikke inn å kjøpe sekk til et 7 uker gammelt foster... Men jeg så en del sånne "dillesekker" andre steder, og de kostet da ikke bestandig nevneverdig mindre, da uten hoftebelte og bryststropp... også hadde jeg lyst på en skikkelig en. Selv bare til småturer innimellom. Så da fikk han det. Om så bare for å ha med en bleie på første prøvedagen, så kan han være stor.

Mim: Det jeg ikke helt klarte formulere fordi en stk nesten-to-åring våknet og ropte på mamma, er at jeg prøver, for min egen del og hans, å fokusere på at han er stor gutt, fordi jeg tidvis synes han er liten, men jeg vet jo at han er stor, og snart blir storebror. Siden jeg gruer meg, fokuserer jeg på alt jeg kan ordne og styre med, så slipper jeg tenke på det. Men det er dog bare en liten del av årsken, hovedgreia er at jeg er en planlegger. En listemaker, detaljnerd, en sånn som rett og slett elsker å ordne, forberede og fikse. Elsket alltid skolestart. Ja, fordi jeg likte skolen, men også det å få kjøpe bokbind, merkelapper, ordne penalet... når jeg fikk ny sekk til jeg begynte i 4. klasse sov jeg med sekken på en stol ved siden av sengen så den var det siste jeg så før jeg sovnet, og det første når jeg våknet. Jeg kjenner det fortsatt litt når jeg går på rekvisitarommet på jobb, jeg liker kontorrekvisita... elsket det når vi skulle kjøpe inn sånne ting til skolestart. Så det er bare å forberede seg, jeg kommer til å "ta av" om 4 år, dette her er bare oppvarminga... Sånn bortsett fra at jeg gruer meg til å levere fra meg babyen min, gleder jeg meg til selve organiseringsgreia, det har jeg kommet mer og mer på ettersom jeg begynner å venne meg til tanken på å levere ham fra meg. (Jeg burde vel ikke si det, men første tråd om barnehageutstyr startet jeg i april ifjor, da jeg fortsatt trodde han skulle begynne for et år siden...)

Så ja, jeg styrer med dette. For denne delen av det elsker jeg!

Gammel 14-07-10, 20:52   #60
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

De er da ikke så dyre de 12 liters sekkene til Bergans??
Begge mine hadde den hele bhg-tiden, gull verdt!
Vi brukte dem i ferier som håndbagsje eller på overnatting hos besteforeldrene o.l.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.