Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kraftlinjen i Hardanger

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 16:44   #21
petrajh
levelandas.wordpress.com

petrajh sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
petrajh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kraftlinjen i Hardanger

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Har ikke det noe med sikkerhet å gjøre? Mener det flakset forbi, men jeg vet ikke så jeg blir veldig glad for korreksjon.

Elektrifisering av sokkelen handler vel mest om å fjerne utslipp? Det beste ville være å stoppe hele olje- og gassproduksjonen. Vi må gjøre det på sikt, i hvert fall hvis vi skal ta klimaendringer og ressurssituasjon på alvor.

Jada, jeg vet: mange innvendinger her. Sjekk ut denne: http://naturvernforbundet.no/nyheter...16251-166.html

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

De legger jo ikke en kraftlinje over hardangerfjorden, men langs den, oppe i åsene. Og en sjøkabel ville kostet mye, mye mer. Og hadde de bestemt det skal dere se at vi hadde fått et ramaskrik om at det koster altfor mye penger.

Saken er at Bergen trenger mer strøm. For å få den strømmen må det mer kapasitet i strømlinjene. Da må det bygges ut.

Hva med å spare på strømmen? Jeg vet jeg høres naiv ut, men det er faktisk mange kraftverk å hente i strømsparing.

For øvrig er ikke slaget tapt ennå. Det er bare å melde seg til lenkegjengen. Her: http://www.bevarhardanger.no/

petrajh er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.