Sv: Hva synes du om Bjarne Håkon Hanssen sin opptreden?
Opprinnelig lagt inn av Erasmus, her.
Leie seg ut til hvem som helst? Han selger sin kompetanse til sin arbeidsgiver, akkurat som du og jeg. Overgangen er uvanlig, og det kun derfor den får oppmerksomhet.
BHH har tradisjon for å forsøke å sjekke med politikere om det er noen personlige tjenester å få. Det i seg selv er smakløst. Det er ikke forbudt, men det er smakløst og det er beskrivende.
Ja - jeg leier ut min arbeidskraft og mitt navn til min arbeidsgiver. Av den grunn er det for eksempel HELT uaktuelt for meg å jobbe innen FrP. Min integritet er meget viktig for meg og det er ikke aktuelt å knytte navnet mitt opp mot noe jeg er motstander av.
Jeg forventer at en som har livnært seg på å skulle ivareta tillit fra store deler av befolkningen skal ha en slags minimal interesse av sin egen integritet og troverdighet også. Han kan fint være medierådgiver - men om det skal profileres en sak han selv nylig i sin karriære som tillitsvalgt har kjempet på den andre siden av så burde han være så profesjonell at han sender den saken til en annen.
|