Jeg trenger hjelp til å finne min stil!
Case: En snart 40-åring som for tiden føler seg totalt mislykka på klesfronten. Jeg går stadig og venter på at jeg skal krympe inn i klærne jeg har i klesskapet, men det skjer tydeligvis ikke. Nå er det sånn at jeg til stadighet drar på meg de klærne som jeg med nød og neppe får på meg. Jeg føler meg ille nok som det er og ting blir jo ikke akkurat bedre av å gå med for trange klær.
Så jeg har bestemt meg for at jeg faktisk må kjøpe noen nye klær som passer kroppen min slik den er nå. Jeg trenger spesielt klær som kan passe til jobbruk. Jeg er lærer, så stilen er ganske sånn "basic", ikke drakter og slikt, altså ... 
Jeg er drøyt 160 cm høy (lav), er kraftig bygd med særlig bred ryggtavle og skuldre og kraftige bein. Jeg har ikke mye til midje for tiden og puppene er ikke store i forhold til kiloene for mye. Jeg aner ikke om jeg er pære eller eple eller hva nå alle de kroppsfasongene heter ...
Om jeg i det hele tatt bør bruke skjørt og kjoler, bør de rekke meg akkurat til knærne. Jeg kan ikke bruke lengder som stopper midt på leggen. Skjørtene bør være i ganske rett fasong. Bukser må være vide i leggene, gjerne bootcut. Jeg tror jeg kler topper og kjoler med høyt liv og omslagskjoler. Jeg kan ikke bruke tunikaer og kjoler som er for vide, da ser jeg ut som en klovn (og jeg er lav i livet, så det funker fryktelig dårlig med belte i livet.
Jeg bruker nesten bare svarte klær. Jeg er ganske sikker på at jeg kler brunt, olivengrønt og burgunder. Jeg kler ikke kalde lillatoner og turkis.
Jeg bruker noen ganger lange topper og underkjoler med blonder som stikker ut under toppen jeg har over. Men sånn egentlig er jeg ei skikkelig anti-blonde og romantisk stil-dame. Jeg kan ikke utstå Odd Molly. Jeg liker ikke så godt meg selv i sånne velourkjoler, også har jeg i grunnen funnet ut at heller ikke de klassiske Desigualklærne passer meg.
Dette er vanskelig, altså. Om noen har innspill, så kom veldig gjerne med dem!
Umulig å finne et bilde av meg i helfigur, men her ser dere kanskje tegninga?
Sist redigert av LilleT : 27-08-10 kl 21:07.
|