Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg trenger hjelp til å finne min stil!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 18:46   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger hjelp til å finne min stil!

Case: En snart 40-åring som for tiden føler seg totalt mislykka på klesfronten. Jeg går stadig og venter på at jeg skal krympe inn i klærne jeg har i klesskapet, men det skjer tydeligvis ikke. Nå er det sånn at jeg til stadighet drar på meg de klærne som jeg med nød og neppe får på meg. Jeg føler meg ille nok som det er og ting blir jo ikke akkurat bedre av å gå med for trange klær.

Så jeg har bestemt meg for at jeg faktisk må kjøpe noen nye klær som passer kroppen min slik den er nå. Jeg trenger spesielt klær som kan passe til jobbruk. Jeg er lærer, så stilen er ganske sånn "basic", ikke drakter og slikt, altså ...

Jeg er drøyt 160 cm høy (lav), er kraftig bygd med særlig bred ryggtavle og skuldre og kraftige bein. Jeg har ikke mye til midje for tiden og puppene er ikke store i forhold til kiloene for mye. Jeg aner ikke om jeg er pære eller eple eller hva nå alle de kroppsfasongene heter ...

Om jeg i det hele tatt bør bruke skjørt og kjoler, bør de rekke meg akkurat til knærne. Jeg kan ikke bruke lengder som stopper midt på leggen. Skjørtene bør være i ganske rett fasong. Bukser må være vide i leggene, gjerne bootcut. Jeg tror jeg kler topper og kjoler med høyt liv og omslagskjoler. Jeg kan ikke bruke tunikaer og kjoler som er for vide, da ser jeg ut som en klovn (og jeg er lav i livet, så det funker fryktelig dårlig med belte i livet.

Jeg bruker nesten bare svarte klær. Jeg er ganske sikker på at jeg kler brunt, olivengrønt og burgunder. Jeg kler ikke kalde lillatoner og turkis.

Jeg bruker noen ganger lange topper og underkjoler med blonder som stikker ut under toppen jeg har over. Men sånn egentlig er jeg ei skikkelig anti-blonde og romantisk stil-dame. Jeg kan ikke utstå Odd Molly. Jeg liker ikke så godt meg selv i sånne velourkjoler, også har jeg i grunnen funnet ut at heller ikke de klassiske Desigualklærne passer meg.

Dette er vanskelig, altså. Om noen har innspill, så kom veldig gjerne med dem!

Umulig å finne et bilde av meg i helfigur, men her ser dere kanskje tegninga?

Sist redigert av LilleT : 27-08-10 kl 21:07.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 18:50   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne min stil!

Så veldig fin ut, synes jeg!

Gammel 09-08-10, 20:04   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for det, altså, Ine. Men jeg trenger hjelp til å finne klær som kan passe meg og min kroppsfasong som slettes ikke er sånn som jeg vil at den skal være.

Gammel 09-08-10, 21:14   #4
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg tenker litt chill norway, jeg. Enkle klær, men pene og behagelige. Litt typete, men ikke så mye at man stikker seg for mye ut. Passe lengde på kjolene stort sett (jeg er 158 og kraftig, men har litt større pupper og litt midje enn så lenge...). Det er i alle fall et sted å begynne?

Sikker på at det er mulig å finne lignende plagg til en rimeligere sum også, det er jo en del som syr på bestilling etterhvert også. Ligger av og til en del lekkert ute på Epla, blant annet.

Gammel 09-08-10, 21:25   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Har ikke chill norway bare velourkjoler som det står sånne svære trykk/applikasjoner på, altså?

Gammel 09-08-10, 21:27   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil ikke du kle en litt voksnere stil (ikke kjerring, gud forby), eller litt mer "kledd"?
Jeg tenker litt sånne boden-klær-stil, uten at de behøver å være kjøpt der altså.
Men det er mulig det er litt sånn stil du har nå også er jeg bare inspirert av bilder av deg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:27   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Har ikke chill norway bare velourkjoler som det står sånne svære trykk/applikasjoner på, altså?

Jeg har ikke sett noe annet enn (sterkt overprisede) velourplagg, i alle fall.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:28   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg kikker litt på nettsiden til cn. Denne var litt fin, hvis den finnes i brunt for eksempel (og det ikke står LOVE i store bokstaver på ryggen )

Gammel 09-08-10, 21:30   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har ikke sett noe annet enn (sterkt overprisede) velourplagg, i alle fall.

Det har i grunnen ikke jeg heller. Men de har jo ikke hele kolleksjonen i min nærmste butikk som fører merket.

Gammel 09-08-10, 21:32   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde en veldig fin tunika fra ChillNorway i dag som ikke var i velour. Ikke så store prangende mønstre heller, bare noen detaljer her og der.

Ellers må jeg bare abonnere på tråden din, jeg er der du er. Jeg vurderer en powershoppingtur til Boden og London etter jul. Jeg synes de har mye fint.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:32   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har vel litt sånn pærefasong?
Synes du var fin på bildet jeg! Du er jo smal i overkroppen/armene, og jeg synes ikke akkurat du har noen voldsomme legger

Har du en pærefasong er skuldrene dine smale og hoftene brede.
Du har heller ikke så store pupper, for man er veldig smal over brystet. Pærefiguren har ikke like tydelig midje som timeglassfiguren. Når du kler deg, prøv å sette fokus på brystene og ansiktet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:34   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du klippet deg?

Jeg ser for meg deg i litt kule, litt røffe basisplagg, høyhalsede gensere, rutete skjorter, skinnjakker, kule belter. Ikke velourpysjamaser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:35   #13
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det aC sa også

Gammel 09-08-10, 21:36   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grove cardiganer med belte, jeans med slitt-look, blanding av fjell og by om du skjønner?

Gammel 09-08-10, 21:37   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overkropp:

• Skulderputer gir en pæreformet kropp fin balanse.
  • V-hals gir inntrykk av bredere skuldere og mer tydelig definert brystparti.
  • Utringninger generelt drar oppmerksomheten oppover. Det samme gjør mønster, lyse farger, rysjer, smykker og skjerf.
  • Tubeformede kjoler og topper, samt tynne stropper, er flatterende.
  • Ønsker du deg litt mer former oppe? Juks i vei med bh-er med innlegg og padding! Det skaper fin balanse til figuren din.
  • Har du brede hofter, fokuser på midjen med et belte i livet.
  • Eller velg overdeler og kjoler med empireliv – høyt liv som går under puppene. Det vil også fremheve de puppene du har.
  • Sørg for at dressjakken stopper før rumpa og ikke er for stor. Den bør heller ikke ha lommer som legger seg utenpå hoftene. Poenget er å fremheve den slanke overkroppen.
Underkropp:
  • Slå deg løs med toppene, men hold underkroppen anonym i en nøytral eller mørk farge som forminsker.
  • Mørke jeans med sleng skaper fin balanse og får rumpa di til å se mindre ut.
  • Tights eller andre underdeles med stretch er bra om du har litt fyldige lår. Kombiner gjerne med en A-formet overdel, eller en tunika med belte. Bare sørg for at beltet sitter i livet, og ikke henger på hoftene.
  • Slitte og lyse partier foran på lårene har en forminskende effekt.
  • Bukser i mørke farger med loddrette striper virker forminskende og får beina til å se lenger ut.
  • Unngå små lommer midt på rumpa eller på siden av lårene. Det vil bare får deg til å virke større.
Kjennetegn:
  • smale skuldere
  • små/middels pupper
  • brede hofter
  • fyldig rumpe
Mål: Først og fremst å rette fokuset oppover, men samtidig fremheve smale legger, dersom du har det.

Gammel 09-08-10, 21:41   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg kikker litt på nettsiden til cn. Denne var litt fin, hvis den finnes i brunt for eksempel (og det ikke står LOVE i store bokstaver på ryggen )

Ja, hva er det med de tekstene?

Jeg prøvde en perfekt kjole i forrige uke. Passe innsvinget, passe utringet, passe lang. På salg til halv pris. Så snudde jeg meg og så i speilet, og der sto det LOVE over hele ryggen min. Den gikk tilbake på stativet, gitt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 21:42   #17
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Eller englevinger

Gammel 09-08-10, 21:43   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 09-08-10, 21:45   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Tror du kler stroppekjoler/topper godt?
Du har jo kjempefin overkropp/armer.

Gammel 09-08-10, 21:49   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Denne synes jeg er litt fin

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.