Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

[Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner: alternativer til nøtter og melkeprodukter

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-10, 20:09   #1
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

[Lavkarbo] Nybegynnerfrustrasjoner: alternativer til nøtter og melkeprodukter

Jeg har vært på lavkarbodiett à la Fedon i snart en uke. Jeg savner egentlig ikke å spise "vanlig" mat, men det er et par ting jeg synes er litt vanskelig:

- Jeg tåler ikke hasselnøtter, valnøtter og mandler, og av og til ikke peanøtter heller. I stedet har jeg spist en del solsikkekjerner, men så leste jeg i en tråd at det ikke var så bra. Hva er gode alternativer? Jeg tåler pistasjnøtter, er det greit? Og pinjekjerner?

- Fedons menyforslag inneholder mye kesam, cottage cheese og yoghurt. Jeg har en lett laktoseintoleranse og tåler ikke søtmelk, men kan bruke laktosefri melk. Syrna melkeprodukter har gått greit inntil nå, men nå begynner jeg å merke det på magen (tidligere har jeg i perioder drukket en del kulturmelk, men da har jeg fått plager hvis jeg har drukket det daglig over tid og må slutte igjen - regner med det er det samme som skjer nå). Jeg er imidlertid ikke sikker på hva av melkeproduktene det er jeg reagerer på. Har noen lignende erfaringer?

Hvordan kan jeg finne alternativer til det som er basert på melk slik at jeg kan opprettholde et balansert kosthold uten. Jeg kjenner at jeg kan gå veldig fort lei av for mye egg og linser.

Ellers synes jeg nå at det går bra. Jeg har kommet over "abstinens"-fasen og er ikke lenger sulten og svimmel hele tiden. Men jeg lurer på om jeg kan skylde på kuren for en spesielt kort lunte for tiden ...

Sist redigert av Tangina : 18-08-10 kl 13:35.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.