Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Store barneflokker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-07, 21:25   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store barneflokker

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Hvis dere som foreldre syns at barnet virker umotivert på skolen - f.eks. på grunn av for lette lekser -, mener jeg det er viktig å gi tilbakemeldinger til læreren. Men hvis barnet ser ut til å trives, og gjerne vil gjøre det de andre i klassen gjør, syns jeg det er viktig å tenke på barnet, og ikke dine egne ønsker og ambisjoner som foreldre.

Det høres akkurat ut som slik jeg håper lærere flest tenker. Derfor synes jeg heller ikke det burde være noen grunn til at lærere skulle føle seg kritisert eller angrepet i denne tråden, for så langt jeg har sett (unntatt et par åpenbart sleivete kommentarer) har det stort sett vært snakk om at man ønsker seg en konstruktiv dialog med skolen og et opplegg som fungerer for elevene.

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Er det ingen som reagerer på at en av de "heltene" på forumet inviterer "de andre kule" til noe privat på lørdag, for den og den og den, sånn midt inne i en diskusjon.
(...)
Ikke vanskelig å lese mellom linjene her hvem som er høyest i hierakiet, og hvem som vi bare overser...

Det er ikke helt slik det fungerer; det er slett ikke ukjent her på forumet at noen som kjenner hverandre privat plutselig kommer med "private" kommentarer til hverandre, eller snakker om å møtes i RL. (Det har andre enn oss gjort opptil flere ganger før.) Det har ikke noe spesielt med hierarki å gjøre, med mindre du snakker om "venne-hierarki", der nære RL-venner naturlig figurerer høyere enn helt nye forumbekjentskaper. Mim har rett i at det er greiere å ta slikt på PM, men innimellom kommer man bare på ting (f.eks. bøker man har lyst til å låne bort eller få igjen) mens man snakker om noe annet. Ikke ta det som en sammensvergelse.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.