Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?
Opprinnelig lagt inn av Nera, her.
Nei, hunden slippes kun når vi er oppe på fjellet. Det er en fuglehund, og han stikker selvsagt av hvis han får sjansen, men da til fjells. Jeg synes ikke noe om folk som har hundene løse overalt, spesielt ikke dersom de løper bort til min hund som er i bånd. 
Oppe på fjellet, ja. Og han stikker av. Så det er en sånn hund som skremmer vettet av ungene våre som løper rundt uten at eieren har kontroll.
Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.
ja ja kjenner meg godt igejn her. jeg har 5 små "illsinte" saker her hjemme. Mie er akkurat slik ser de noen bjeffer de som en gal og løper truende bort dit. Er det noen som løper bort og skriker ja da er leken enda morsommere. Men om noen setter seg ned eller bare prøver å hilse logrer de og snur og tusler rolig tilbake ingenting annet. Er det terrier så er de fleste slik. Og det ligger i deres natur å bjeffe på fremmede. Jeg synes at så lenge dette skjer i oppkjørselen hvor han bor så må da hunden få være løs de få meterne. Og hadde dere giddet å blir kjent med hunden så hadde jo ikke dette her skjedd. Vi har fått nye naboer med to barn og begge elsker hundene mine og er ikke redde men kommer det andre på besøk som begynner å løpe begynner hele bjeffingen på nytt igjen.
Så min idee er hvorfor ikke bli kjent med hunden det er ikke mye som skall til! Og lære barna hvordan oppføre seg blant bjeffende hunder, for hunden bet ikke barnet det betyr at den selv om den høres aggresiv ikke nødvendigvis er det.
Dette er noe av det mest tullete jeg har lest på lenge.
Til HI: Har ikke eieren kontroll på hunden sin, kan du anmelde han. Hundeloven har blitt kraftig skjerpet, særlig for å beskytte barn. Jeg hadde ikke nølt med å ringe politiet hvis det hadde vært mitt problem.
Det du skriver ellers om ham har da virkelig ikke noe med saken å gjøre. Slarv tror jeg det kalles.