|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?lillemy: jeg skal ikke sverge på at hunden ville ha bitt, men jeg vet ikke hva lillebror kunne gjort heller hadde han vært hele alene. Men jeg kom løpende så da fikk jeg jo avverga det. Han har ikke egen oppkjørsel, begge husene deler på gårdsplassen her, men vi oppholder oss jo mest på vår del. Det gjorde vi nå også, men hunden(e) har jo ikke lydighet for fem flate øre. Tidligere i sommer kom alle tre i full fart opp på baksiden av huset mens de jagde et eller annet og var spinnville. Naboen ovenfor prøvde å tilnærme seg de vennlig, men hundene ble jo bare galere omtrent.
|
|
|
|
#42 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Hvorfor ser jeg ikke mitt eget innlegg
|
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?
Jeg sleit bare litt med å få klarhet i om du virkerlig mener det det ser ut som du mener her. Og det gjør du heldigvis ikke. Jeg synes også det høres ut som du gjør det greit, inngjerdet område på egen tomt må være helt greit så lenge hundene ikke bryter lydnivåbestemmelsene i området. Slik HI beskriver det synes jeg nemlig det høres helt annerledes ut, en hund som kommer løpende ut der barn leker i et nabolag og en eier som mener dette er barnets problem.
|
|
|
#44 |
|
Personlig pessimist
|
Ikke vær lei deg, du går ikke glipp av mye.
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
This is normal!
|
Oppe på fjellet, ja. Og han stikker av. Så det er en sånn hund som skremmer vettet av ungene våre som løper rundt uten at eieren har kontroll.
Dette er noe av det mest tullete jeg har lest på lenge.
|
|
|
|
#47 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og min er en mynde, altså en løpehund, derfor lar jeg den løpe ned alt på sin vei. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?men kjære dere. jeg har faktisk veldig gått oppdratte hunder. Men om de er løse i hagen og leker og det kommer folk de ikke kjenner ja da bjeffer de sånn er det bare. Det ligger ikke noe mere bak en det. De er gått sosialiserte vellopdragene hunder som er med oss overalt vi er selv om de er mange. Så jeg skjønner egentlig ikke hva dere klager på. Og ja terriere bjeffer det gjør de nesten uten unntak når de leker. Og nei jeg bruker ikke rase som unnskyldning, men jeg som opdretter er opptatt av raseforskjeller som finnes. Jeg for veldig ofte bemerkninger av hvor vellopdratte mine hunder er. Så nei jeg må nok ha uttrykket meg ganske så feil for at dere tror at jeg er eier av 5 monster bikkjer som angriper barn og alle andre som går forbi slik er det absolutt ikke. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Vi har ikke hund, men en nabo med en diger hund som tidvis går løs, men bare når de er ute selv, og som stikker av innimellom, og da er hun jo løs og uten tilsyn. Ungene (og jeg) kjenner hunden godt, og syns det bare er koselig. Jeg syns de løste det på en grei måte ved å spørre oss og den andre naboen med barn om det var greit at hun gikk løs, og de sier at det bare er å si fra hvis vi vil at den skal være i bånd. Det er helt greit for oss at den er løs (har litt lyst på en selv innerst inne, så det er fint med litt hunde-kos), og jeg er sikker på at de hadde hørt på oss hvis vi ba dem holde henne i bånd. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?lillemy: Du skriver at "Er det terrier så er de fleste slik. Og det ligger i deres natur å bjeffe på fremmede". Jeg har hatt 3 terriere, og de bjeffet aldri på fremmede. Det fikk de ikke lov til. Man kan da ikke la dem gjøre det bare fordi "de fleste gjør det"?! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Det kan høres ut som en chihuahua?
|
|
|
#53 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Jeg ville IKKE oppfordret barna mine til å bli kjent med og trygge på en flokk ville bikkjer eid av en ustabil og muligens ruset person.
|
|
|
#54 |
|
Dig for victory!
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Nei, vi har ikke hundene løse. Det er mange unger rundt herog fler er redde for hunder.
|
|
![]() |
|
|