Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 21:29   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?

En hund får ikke være løs i en oppkjørsel i tettbygd strøk altså. Med mindre man kan være sikker på at den sitter pent i oppkjørselen selv om det løper en katt eller en unge forbi. Og selv da er det egentlig over grensen, og en eier som har greid å få frem en sånn hund vil neppe insistere på å ha den gående fritt heller. Hvis vi snakker inngjerdet oppkjørsel med langt til neste nabo er jeg enig i at hunden må kunne slippes litt, men da velger folk i stor grad selv om de vil ha nærkontakt eller ikke. Det gjør de ikke i tettbygd boligområde.

Gammel 22-09-10, 21:31   #22
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

lillemy, du skal være veldig, veldig, veldig glad du ikke bor i mitt nabolag!!!
Det skal ALDRI være noen andre enn hundeeiers ansvar å passe sine egene hunder.
Hadde denne hendelsen skjedd min sønn, hadde han sannsynligvis blitt bitt, fordi han er paniks/hysterisk redd hunder og har en oppførsel som trigger agresivitet.
Jeg har ikke tall på hvor mange ganger vi har opplevd at hundeeiere legger ansvaret over på andre. Det provoserer meg helt hinsides, og ja, vi har to små hunder selv, så jeg er ingen hundehater. Hundeeierhater derimot.....

Og nei, mine springer selvfølgelig ikke løse, utover i vår egen hage. Vi er heldige, vi har hage, har man ikke det, kan man ikke slippe bikkja ut løs!

Igjen mine er aldri løse kun på privat eiendom som er selveid. Og det også kun veldig korte perioder så du hadde nok ikke trengt å bekymre deg om du hadde bodd i mitt nabolag Ellers er de kun i bånd ute på tur.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:37   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Men til bake til HI sitt problem mente jeg at sålenge han ikke gidder å gjøre noe, så gjør man jo sitt eget og ikke minst barna sine en stor tjeneste om man bare blir venn med hunden. Det er ikke akkurat vanskelig og trenger ikke stor innsats akkurat.

Nå er ikke jeg HI men for oss ville det du skisserer vært komplett umulig, sønnen min er pansikt redd hunder, i tillegg er jeg utstyrt med såpass med fordommer at å la ungene leke med hunden til en potensielt ruset person ( uavhengig av hvem som utbetalet støtten ) hadde vært helt uaktuelt.
Men erfaringsmessig hadde vi tydd til politianmeldelse, :btdt:

Nevnte jeg at sønnen min var redd hunder?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:43   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen mine er aldri løse kun på privat eiendom som er selveid. Og det også kun veldig korte perioder så du hadde nok ikke trengt å bekymre deg om du hadde bodd i mitt nabolag Ellers er de kun i bånd ute på tur.

Så du mener at det ikke spiller noen rolle hvordan det ser ut rundt eiendommen så lenge den er selveid?

Gammel 22-09-10, 21:45   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det er en innegjerdet oppkjørsel, så er det jo greit, men det er også eneste jeg kan forstå, uten gjerde rundt det hele kan man eie grunnen så mye man vil for min del, da krever det stålkontroll på huden og en tilstedeværende eier.

Vi har ikke sånn stålkontroll, vi har bare hatt denne hunden i et par mnd. Svigerfar, som offisielt eier henne, hadde stålkontroll på henne, og gikk derfor tur med henne uten bånd, men vi tar rett og slett ikke sjangsen, det er dertil 100% båndtvang som er BÅNDtvang i borettslaget vi bor i, her teller ikke stålkontroll, bare bånd eller hundegård. (og vi har hatt en liten diskusjon med styret på om en innegjerdet veranda i 2.etg uten "fluktmulighet" burde være godkjent som det da....)

Gammel 22-09-10, 21:48   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er problemet her? NAV-pasienter (gådd, for et ord ) eller løse hunder?

Ja, det hender vi slipper hunden løs og vi bor vel i det man kan kalle et lite befolket område. Vi har selvsagt avklart med de få naboene vi har at det er greit at hunden en sjelden gang går fritt, akkurat som de har avklart med oss at deres hunder går fritt i perioder.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:56   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hunden i bånd ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:57   #28
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så du mener at det ikke spiller noen rolle hvordan det ser ut rundt eiendommen så lenge den er selveid?

nei selvfølgelik ikke! Jeg snakket om min egen eiendom og ikke andre sinn og min er forsvarlig inngjerdet. Ikke med tanke på at hundene hadde bjeffet etter ett menneske men siden det er ganske så trafikert hadde jeg aldri turt å ha de løse.

Gammel 22-09-10, 22:03   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Det er skikkelig irriterende med løse hunder på befolkede områder
Faren min var ute med sin hund her om dagen(som har løpetid) i bånd og
så kommer det en stor hund byksende i mot og hiver seg på pappas hund,
pappa ber eieren ta hunden i bånd og forklarer at hans hund har løpetid.
Eieren av den andre hunden drar så vidt i nakkeskinnet på hunden sin for å
få den til å bli med han, men så er han på pappas hund igjen!
Pappa må til slutt true med at han sparker til hunden hans hvis han ikke tar
han i bånd, dette var en diger hund og pappas er ikke så stor og den
virket ganske truende på den lille pappa var nesten på gråten, lille
bare klynket og prøvde å komme seg unna.

Dette er ikke første gang den har gjort dette(med andre hunder)
og foreldrene mine har sendt klage til styret for i borettslaget er det båndtvang.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:06   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt slippes ikke hunder løs i tettbebygde omåder. Da skulle det blitt månelyst her omkring, i alle fall. Jeg har opplevd én gang at en hund kom opp i oppkjørselen vår. Den var høyere enn Frøkna (den gang 3-4 år gammel), og hun trodde den kom for å ta henne. Jeg hørte at hun hylte, løp for å sjekke og fikk jaget hunden bort fra henne. Jeg merket meg hvor den stakk, og gikk sporenstreks dit for å hudflette eieren.

Han la seg flat etter først setning. Så til de grader flat at det helt opplagt var unødvendig å la min vrede gå ut over ham. Dessverre, egentlig. Jeg rakk å opparbeide meg utrolig mye adrenalin på den korte tiden, som jeg ikke fikk utløp for, men det var jo greit å vite at de nye naboene var intelligente hundeeiere som bare hadde hatt et uhell likevel da.

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om folk lot hundene sine gå løse i nabolaget vårt, men det hadde ikke vært pent å se eller høre på. Det garanterer jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:06   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har hund gjør det tydeligvis. For vi må stadig jage vekk 2-3 hunder (de samme går igjen) fra kaninburet vårt. Poden er egentlig ikke veldig redd hunder, men han blir redd for kaninen sin når store hunder står og bjeffer og dytter i buret. Den ene hundeeieren har vi snakket med et par ganger og hver gang trodde hun hunden var rett ved siden av henne.

Gammel 22-09-10, 22:08   #32
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå skrev jeg det i "", men det var tydeligvis ikke nok. Burde jo sikkert ikke brukt det, men når man er eitrende forbanna så er det ikke alltid man er klartenkt og vurderer sine ord med omhu. Tenkte da siden dette er sånt et flott sted at man da faktisk kunne svart på spørsmålet og det var det liksom. Og kanskje øyne litt medfølelse for håpløse naboer.
Burde vel sikkert også spurt om dere med hund som ikke har kustus på de lar de løpe fritt, for å være enda mer spesifikk.
Kunne redigert hovedinnlegget, men det er jo strengt tatt ikke noe poeng nå.

Men takk til de som har svart. Jeg spurte fordi jeg bare tror jeg vet hva som er riktig, men ikke hva dere som hundeeiere mener. Men mener jo man bør være trygg på sin egen gårdsplass da.

Gammel 22-09-10, 22:09   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

nei selvfølgelik ikke! Jeg snakket om min egen eiendom og ikke andre sinn og min er forsvarlig inngjerdet. Ikke med tanke på at hundene hadde bjeffet etter ett menneske men siden det er ganske så trafikert hadde jeg aldri turt å ha de løse.

Så gitt at det ikke var trafikk, men endel barn og voksne som leker i området rundt, tenker du da det er greit å slippe løs en hund som kan finne på å løpe etter barn, katter og baller?

Gammel 22-09-10, 22:09   #34
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke snakk om å bli kjent med dyret, og nei det er ingen terrier. Er jo ikke større enn en katt egentlig.
Mannen prøvde, men da beit den

Gammel 22-09-10, 22:10   #35
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Hmmm, nå skrev jeg den forklaringen og til dels unnskyldning for ordvalget, men den forsvant

Gammel 22-09-10, 22:11   #36
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er egentlig et ekstra flott sted siden man stort sett slipper uttrykk som "NAV-pasienter".

Gammel 22-09-10, 22:12   #37
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi slipper ikke løs verken hunder eller NAV-pasienter her i nabolaget. Det skulle tatt seg ut.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:13   #38
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Tenkte da siden dette er sånt et flott sted at man da faktisk kunne svart på spørsmålet og det var det liksom. Og kanskje øyne litt medfølelse for håpløse naboer.

Eh... Du omtaler andre mennesker som NAV-pasienter og samtidig forventer du medfølelse?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:13   #39
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

For en stund tilbake kom det en svær hund springende inn i hagen vår og hoppet på eldstemann. Guttungen kom løpende inn og hylgråt, og jeg sprang ut for å se om jeg kunne se eierne. De var et stykke unna unna og jeg ropte til dem at om den hunden kom i nærheten av ungene mine en gang til så tar vi den og leverer den til politiet. De var rimelig tøffe i trynet først, men sa så at det var et uhell og beklaget. Allerede dagen etter observerte jeg at de gikk med hunden løs midt i boligområdet igjen, men siden jeg satt i bil så snakket jeg ikke med dem. Men treffer vi på den hunden løs igjen så kontakter vi politiet altså, søren heller.

Gammel 22-09-10, 22:14   #40
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Så gitt at det ikke var trafikk, men endel barn og voksne som leker i området rundt, tenker du da det er greit å slippe løs en hund som kan finne på å løpe etter barn, katter og baller?

NEI og det har jeg da aldri sagt!! Nå må dere slutte å legge ord i munnen på meg! Vi har det forvsarlig inngjerdet ingen klager og alle er fornøyde. Og diskusjonen var ikke myntet på meg uansett var den det?! Og jeg slipper ikke hundene mine løse en gang om det ikke er båndtvang, så jeg skjønner ikke hva alle skall henge ut mitt hundehold her.

Og hvorfor jeg foreslo at de skulle bli venn med den var at hun skrev at barna hennes ikke var redd hunder og siden hun gjentatte ganger har irritert seg over det og sagt ifra uten at det hjalp, så tenkte jeg at livet ble lettere å leve om man blir venn med den. Thats it ikke noe mere. Og nei det var ikke ymtet på mitt hundehold da jeg verken har motatt klager eller noe annet, men ja jeg tar meg tid å forklare barn hvordan de skall oppføre seg blant hunder for ofte er det ingen som har foklart dem det. Og det er faktisk ett ganske så stort problem her i norge at ja det er hundeieren sitt ansvar. Men det finnes ansvarsløse mennesker overalt i verden også blant hundeeiere og da gjør man livet lettere å leve blamt slike om man har lært barn hvordan de skall oppføre seg blant hunder.

Sist redigert av lillemy01 : 22-09-10 kl 22:21.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.