|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?En hund får ikke være løs i en oppkjørsel i tettbygd strøk altså. Med mindre man kan være sikker på at den sitter pent i oppkjørselen selv om det løper en katt eller en unge forbi. Og selv da er det egentlig over grensen, og en eier som har greid å få frem en sånn hund vil neppe insistere på å ha den gående fritt heller. Hvis vi snakker inngjerdet oppkjørsel med langt til neste nabo er jeg enig i at hunden må kunne slippes litt, men da velger folk i stor grad selv om de vil ha nærkontakt eller ikke. Det gjør de ikke i tettbygd boligområde.
|
|
|
#22 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
can-jur
|
Nå er ikke jeg HI men for oss ville det du skisserer vært komplett umulig, sønnen min er pansikt redd hunder, i tillegg er jeg utstyrt med såpass med fordommer at å la ungene leke med hunden til en potensielt ruset person ( uavhengig av hvem som utbetalet støtten
|
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Så du mener at det ikke spiller noen rolle hvordan det ser ut rundt eiendommen så lenge den er selveid?
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Så lenge det er en innegjerdet oppkjørsel, så er det jo greit, men det er også eneste jeg kan forstå, uten gjerde rundt det hele kan man eie grunnen så mye man vil for min del, da krever det stålkontroll på huden og en tilstedeværende eier.
|
|
|
#26 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Hva er problemet her? NAV-pasienter (gådd, for et ord |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Vi har hunden i bånd ja. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
nei selvfølgelik ikke! Jeg snakket om min egen eiendom og ikke andre sinn og min er forsvarlig inngjerdet. Ikke med tanke på at hundene hadde bjeffet etter ett menneske men siden det er ganske så trafikert hadde jeg aldri turt å ha de løse. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Det er skikkelig irriterende med løse hunder på befolkede områder |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Selvsagt slippes ikke hunder løs i tettbebygde omåder. Da skulle det blitt månelyst her omkring, i alle fall. Jeg har opplevd én gang at en hund kom opp i oppkjørselen vår. Den var høyere enn Frøkna (den gang 3-4 år gammel), og hun trodde den kom for å ta henne. Jeg hørte at hun hylte, løp for å sjekke og fikk jaget hunden bort fra henne. Jeg merket meg hvor den stakk, og gikk sporenstreks dit for å hudflette eieren. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Noen som har hund gjør det tydeligvis. For vi må stadig jage vekk 2-3 hunder (de samme går igjen) fra kaninburet vårt. Poden er egentlig ikke veldig redd hunder, men han blir redd for kaninen sin når store hunder står og bjeffer og dytter i buret. Den ene hundeeieren har vi snakket med et par ganger og hver gang trodde hun hunden var rett ved siden av henne.
|
|
|
|
#32 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Nå skrev jeg det i "", men det var tydeligvis ikke nok. Burde jo sikkert ikke brukt det, men når man er eitrende forbanna så er det ikke alltid man er klartenkt og vurderer sine ord med omhu. Tenkte da siden dette er sånt et flott sted at man da faktisk kunne svart på spørsmålet og det var det liksom. Og kanskje øyne litt medfølelse for håpløse naboer.
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Så gitt at det ikke var trafikk, men endel barn og voksne som leker i området rundt, tenker du da det er greit å slippe løs en hund som kan finne på å løpe etter barn, katter og baller?
|
|
|
#34 |
|
bits and pieces
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Det er ikke snakk om å bli kjent med dyret, og nei det er ingen terrier. Er jo ikke større enn en katt egentlig.
|
|
|
|
#36 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Dette er egentlig et ekstra flott sted siden man stort sett slipper uttrykk som "NAV-pasienter".
|
|
|
|
#37 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?Nei, vi slipper ikke løs verken hunder eller NAV-pasienter her i nabolaget. Det skulle tatt seg ut.
|
|
|
#38 |
|
© All rights reserved
|
Eh... Du omtaler andre mennesker som NAV-pasienter og samtidig forventer du medfølelse? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dere med hund, slipper dere de løs i befolket område?For en stund tilbake kom det en svær hund springende inn i hagen vår og hoppet på eldstemann. Guttungen kom løpende inn og hylgråt, og jeg sprang ut for å se om jeg kunne se eierne. De var et stykke unna unna og jeg ropte til dem at om den hunden kom i nærheten av ungene mine en gang til så tar vi den og leverer den til politiet. De var rimelig tøffe i trynet først, men sa så at det var et uhell og beklaget. Allerede dagen etter observerte jeg at de gikk med hunden løs midt i boligområdet igjen, men siden jeg satt i bil så snakket jeg ikke med dem. Men treffer vi på den hunden løs igjen så kontakter vi politiet altså, søren heller.
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
NEI og det har jeg da aldri sagt!! Nå må dere slutte å legge ord i munnen på meg! Vi har det forvsarlig inngjerdet ingen klager og alle er fornøyde. Og diskusjonen var ikke myntet på meg uansett var den det?! Og jeg slipper ikke hundene mine løse en gang om det ikke er båndtvang, så jeg skjønner ikke hva alle skall henge ut mitt hundehold her. Sist redigert av lillemy01 : 22-09-10 kl 22:21. |
|
|
|
![]() |
|
|