Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 08:45   #7
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Dette er et tema som engasjerer meg for tiden.
Mine to eldste må ofte stå i bussen på vei hjem, fordi det er fullt. Dette er en ren skolebuss, og antall elever som bor langs ruta er mer enn antall seter i bussen. Ofte må 6-7 elever stå, i tillegg til at de minste som får seg et sete ofte deler med seg, slik at de kan sitte 3-4 stykker på en toseter.
de som sitter i sete får beskjed om å ta på sele, de andre får holde seg fast så godt de kan

Det er busselskapet som tjener på dette, økonomisk. de får betalt for å frakte x antall elever til og fra skolen, og den summen er, etter hva jeg har forstått uavhangig av om ngne faktisk følger bussen eller ikke. (om det går på busskortet så taper de penger, for de kotene fungere ofte ikke, og den ene bussen har ikke kortscanner engang).

I dag skal mannen ringer busselskapet, det har ikke blitt endring etter skolen sa fra. Og om de ikke kan legge fram en god plan blir det "lokalavisa neste".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.