Hvordan rekker dere å lage middag fra bunnen hver dag?
Jeg er kjempeimponert over nivået mange av dere har på matlaging.
Rett og slett.
Og jeg prøver å svelge unna prestasjonsangsten...
Jeg har aldri vært særlig glad i å lage mat. Jeg liker godt å bake, men det går dårlig å leve på bakst desverre.
Jeg er stort sett alene med mine fire da pappaen jobber på andre siden av landet. Når jeg jobbet nesten fullt kom alle hjem rundt 16, jeg kjempesliten og måtte dusje, ungene slitne, kranglete og sultne. Jeg har aldri vært flink til å planlegge, så som regel sto jeg der hver ettermiddag like dum.
-Shit, vi må ha middag!
Da ble det lett noe enkelt halvfabrikat, og ikke minst en del varianter stekt egg/kjøttdeig. Alt for ofte brødskiver, ostesmørbrød osv.
Ungene skal gjøre lekser, de får venner på døra før vi rekker noe som helst, og det blir så stress.
Når bare gravidkvalmen får gitt seg her håper jeg å få til mer middag fra bunnen, nå som jeg endelig har tid.
Men hvor mye lager dere fra bunnen? Vil det si at dere lager fiskepinner (for å ta et typisk ellers lettvint eksempel) selv? Eller går det mer på sauser og krydring og sånne ting?
Og hvordan planlegger dere? Middagslister noen uker i forveien og stålkontroll på å huske å ta opp det nødvendige dagen i forveien?
Jeg har prøvd meg på middagslister før, og da blir det i allefall middag hver dag, men jeg har ikke greid å komme utenom litt lettvinte løsninger.
Lær meg litt triks, vær så snill? Vil tro at de fleste av dere har fulltids jobber, mann som har fulltids jobb, og ergo er i samme tidsklemma som jeg vanligvis er.
Jeg vil jo så gjerne at ungene skal få sunn mat hver dag med mye grønnsaker og mat uten hauger av tilsetningsstoffer.