Sv: Bruken av mikrobølgeovn
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg laget slike ostechips før, men nå er det lenge siden. Sist jeg laget ble de seige. Hvordan lager du dem og hvor lenge og med hvilken ost?
Åh, mine blir alltid sprø og digge. Jeg har prøvd med mange oster, men ridderost fikk hele huset til å stinke fis i ukesvis. Så IKKE prøv det!
Norvegia funker finfint. Legger det på tallerken med bakepapir under og drysser over krydder eller maldonsalt og nuker på full styrke i 3 minutter. Ikke mindre, da blir de seige! Kanskje 2,5 minutter, men absolutt ikke mindre enn det. I ovnen må man passe på hele tiden og de blir fort brent, så mikroen funker best.
Nå har mannen dilla på Kavliostene, de skivede, som chips. De blir tykkere, mer som en slags knekkebrød, og funker faktisk bra som pizzabunn til minipizzaer. Den med jalapeno eller den nye med peperoni er best. Nuker dem i 2,5 minutter, har på pizzafyll og Norvegia og litt pizzaurter og steker videre i ovnen til osten er smeltet. Synes ikke mikroen funker til å steke dem ferdig, for i ovnen blir topp-osten bedre, i mikroen blir den liksom litt seig.