Elektrisk piano
Kikket i Esme sin pianotråd i går og ble inspirert til å dra opp mitt gamle technics kn800 keyboard fra min barndom opp fra boden og kikke på noen gamle noter. Jeg gikk og lærte og spilte og ble en helt grei keyboardspiller den gangen, men siden keyboard handler mest om akkorder på venstrehånden er jeg helt håpløs på f-nøkkel. Men jeg har prøvd meg en del med en del arrangementer for piano også, men det er jo ikke gøy uten ordentlig pianovekting på tangentene og sustain-pedal. Det høres liksom syntetisk orgel ut uansett. Og så var det jo ikke noe toppkeyboard den gangen heller akkurat.
Jeg lurer derfor veldig på om jeg må ønske meg/kjøpe meg elektrisk piano snart. Jeg VIL ha mulighet til å bruke øretelefoner, så det må være elektrisk.
Men hvilket anbefales? Hvor mye penger må man ut med for å få et brukbart et for mitt nivå? (jeg har ikke 50 000 å bruke på dette liksom) Det gjør ikke noe om det ser fint og moderne ut forresten, vi skal snart bygge hus i moderne/minimalistisk stil. Og gjerne i hvit.