Sv: Strikketips, hentesett?
Altså, poenget var å få det før jul, ikke sant? Postens sendefrist for pakker levert til jul er i dag. Jeg drar på juleferie tiiiidlig om morgenen 23. desember, å bestille på nettet medfører ganske sikkert at jeg absolutt ikke har det til jul. Da er det tross alt større sjangs for å komme meg dit. Det tar meg bare 20 minutter i bil eller noe sånn. Det er teoretisk mulig vi kan få det til på lørdag, men det er litt andre ting vi burde ordnet på lørdag, sånn i en annen kjøreretning...
Jeg får enten ta fatt på et annet prosjekt, og skaffe oppskriften over nyttår, eller finne et annet "hentesett" som jeg kan strikke i juleferien, tenker jeg.
I teorien er jo det der bare ei enkel bukse og ei ribbestrikket jakke med raglanfelling, det skulle vel være mulig å få til, men siden jeg ikke har strikket jakke før foretrekker jeg oppskrift for å være sikker på at forholdene blir sånn ca riktige, og raglan har jeg heller ikke prøvd på enda. Men jeg har oppskrift på en raglan-genser, bare tenkte jakke var enklere på sånne små... Har oppskrift på ei bukse som ligner på den der i alle fall (dvs, på ei ribbestrikka bukse fra nøstebarn) som jeg strikka til Knerten, så teoretisk skal jeg klare å komme på noe lurt om nødvendig....