Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikketips, hentesett?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 10:16   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikketips, hentesett?

Altså, poenget var å få det før jul, ikke sant? Postens sendefrist for pakker levert til jul er i dag. Jeg drar på juleferie tiiiidlig om morgenen 23. desember, å bestille på nettet medfører ganske sikkert at jeg absolutt ikke har det til jul. Da er det tross alt større sjangs for å komme meg dit. Det tar meg bare 20 minutter i bil eller noe sånn. Det er teoretisk mulig vi kan få det til på lørdag, men det er litt andre ting vi burde ordnet på lørdag, sånn i en annen kjøreretning...

Jeg får enten ta fatt på et annet prosjekt, og skaffe oppskriften over nyttår, eller finne et annet "hentesett" som jeg kan strikke i juleferien, tenker jeg.

I teorien er jo det der bare ei enkel bukse og ei ribbestrikket jakke med raglanfelling, det skulle vel være mulig å få til, men siden jeg ikke har strikket jakke før foretrekker jeg oppskrift for å være sikker på at forholdene blir sånn ca riktige, og raglan har jeg heller ikke prøvd på enda. Men jeg har oppskrift på en raglan-genser, bare tenkte jakke var enklere på sånne små... Har oppskrift på ei bukse som ligner på den der i alle fall (dvs, på ei ribbestrikka bukse fra nøstebarn) som jeg strikka til Knerten, så teoretisk skal jeg klare å komme på noe lurt om nødvendig....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.