Sv: Nokon som kan tenke seg å hjelpe?
Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.
Jeg har som tidligere nevnt desverre ikke noe å bidra med, men jeg blir så rørt av giverviljen blant alle mine venner her på FP. Tenk så fantastisk for disse nybakte foreldrene å få så mye fint og nyttig fra vilt fremmede mennesker! Jeg er så stolt over å være medlem på dette forumet.
For to år siden fikk en afrikansk utvekslingsstudent min bestevenninne var veileder for tvillinger. Hun bodde på knøttahybel på Fantoft og hadde ingenting. En liten tråd på FP og hun fikk alt fra vogn til klær og tilbehør. Hun mente helt oppriktig, siden hun var religiøs, at vi var engler og at min venninne måtte være velsignet på ordentlig, som hadde slike kontakter. Min venninne gjorde ikke annet enn å hente pakker på posten i flere uker og det dumpet innom totalt ukjente mennesker med ting på kontoret hennes. Mannen til studenten kom etterhvert nordover fra Afrika for å være med henne, og mente først det var flaut og ekkelt å motta det han trodde var veldedighet.
Min venninne måtte bruke litt tid på å forklare at det var helt vanlig i Norge at man arvet, lånte og kjøpte brukt.
Fine FP var min konklusjon den gangen også!