Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Smør eller margarin, and why?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 16:34   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Smør eller margarin, and why?

Jeg kan huske noen tråder her på FP hvor man har diskutert dette. Jeg har lest om transfett og fler, og en-umettet fett og fettsyrer og vet ikke hva.

MEN hva er det usunne fettet i margarinen? Jeg sitter her i dette øyeblikk med en pakke Brelett, en pakke Vita hjertego' Lett og en pakke Meierismør foran meg. Alle 3 i kjøleskapet mitt. Jeg sverger til Meierismør, men enkelte morgener har jeg ikke tid til å vente på at det skal bli mykt nok til å smøres på brødskiven.

Brelett:
Mettede fettsyrer: 18 g
Enumettede " : 15 g
Flerumettede " : 5 g

Vita hjertego' Lett:
Mettede : 8 g
Enumettede: 15 g
Flerumettede: 14g

Meierismør:
Her nevnes ingenting av ovennevnte.

Hva er egentlig disse 3 forskjellige fettsyrene, og hvilken er den farlige typen? Hvorfor skal man holde seg unna margarin.

Hilsen "ønsker margarin-kurs for Dummies"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.