Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og aldersgrenser

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 15:04   #17
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Kan det stemme at de har flyttet aldersgrensene oppover etterhvert? Mener å minnes at jeg har sett ett eksemplar av HP nr 1 med 7årsgrense, og nr 2 med 8 års grense, og så var forvirringen stor da det plutselig var 8 år på de to første. Vi har iallfall vist 1 og 2 på sfo der jeg jobber (1. og 2. klasse fikkse nr 1, og 3. og 4. klasse fikk se nr 2).
Så hvis det når står et stedat det er 11årsgrense på alle, så må de ha endret det underveis...

Apropos dette med å vise film på SFO: Jeg har flere ganger reagert på filmvalget på SFO. Hos oss har de vist både HP, Charlie og sjokoladefabrikken mm. Filmer som jeg vet at spesielt førsteklasseforeldre har avventet litt med. For meg har det vært viktig å se disse filmene med han første gang. Charlie og sjokoladefabrikken reagerte han bl.a. på første gang og det krevde en del forklaring. Jeg er egentlig kanskje litt for liberal når det kommer til hva Ungen får se - men det er hjemme. Å vise HP på SFO synes jeg er drøyt, all den tid det faktisk kan befinne seg 5-åringer i gruppa.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.