Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Harry Potter og aldersgrenser

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 14:19   #15
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Harry Potter og aldersgrenser

Kan det stemme at de har flyttet aldersgrensene oppover etterhvert? Mener å minnes at jeg har sett ett eksemplar av HP nr 1 med 7årsgrense, og nr 2 med 8 års grense, og så var forvirringen stor da det plutselig var 8 år på de to første. Vi har iallfall vist 1 og 2 på sfo der jeg jobber (1. og 2. klasse fikkse nr 1, og 3. og 4. klasse fikk se nr 2).
Så hvis det når står et stedat det er 11årsgrense på alle, så må de ha endret det underveis...

Min 01-jente har nå pløyd seg gjennom alle 7 bøkene på 2 år, dvs jeg har lest høyt, og vi har snakket MYE underveis, både fordi temaene har fenget henne veldig, og for å sikre at hun får med seg handlingen... Jeg trodde underveis at vi kanskje ville vente med de siste bøkene (og filemene, ikke minst!) men vi ahr altså bare jafset oss igjennom tusenvis av sider. Nå står bare de 2 siste filmene igjen, og jeg gruer meg egentlig litt til å se de... Ikke for at de er skumle, men likemye at jeg synes det er vemodig å ha lest alt/være ferdig med historien.

Min 5åring har sett bruddstykker av n1 og nr2, og har hørt litt på når jeg har lest, men han ramlet veldig fort av...
Tipper han vil være minst et år eller to eldre før han får samme utbytte som søstra, innholdsmessig, så jeg får nok ta en lengre lesepause.
Jeg kan virkeligikke se filmer først, og så lese etterpå... Selv om bøkene er drøye å lese, er jeg veldig glad for at jentungen og jeg har klart å holde oss til lese først-så filmen...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.