Sv: Luksusfellen og månedlige utgifter til røyk
Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.
Hehe, samme tenkte jeg også ved inngangen av dette året. Men jeg fant da andre innsparingsmuligheter som også gir store helsegevinster, så nå har jegt begynt å overføre penger til sparekonto tilsvarende det jeg tidligere ville brukt på sjokolade, brus, pastiller, pølse på vei hjem fra jobb osv. Det koster nesten like mye penger pr mnd som å røyke det gitt! Presiserer, for både meg og mannen da.
Regnestykket jeg gikk ut fra, som tilsvarer en av de dårligste dagene i høst er som følger, om andre vil spare samtidig som de forbedrer helsen:
Pølsemeny på Narvesen: kr 60,-
Lunsj på jobben: kr 30,-
Sjokolade og potetgull i handlekurven til kveldskos: kr 50,-
Brus: kr 10,- ( da har jeg regnet med billigmerke, som er det vi har pleid å ha)
Det ble kr 150 pr dag, men det utgjør jo drøyt kr 3000 pr mnd det, og da har jeg IKKE regnet med helgene! 
Men jeg kan jo umulig spare inn disse pengene når "lunsj på jobben" inntreffer en gang annenhver mnd, knapt nok det, egentlig bare et par ganger i året, jeg går heller på rema og kjøper to rundtstykker og en banan til 6-7 kroner (smør har jeg i kjøleskapet) om jeg ikke hadde mat hjemme på morgenen, pløsemeny har jeg vel til dags dato aldri kjøpt annet enn som "middagserstatning" på kjøretur type "kjøre 40 mil på en dag" og sjokolade, brus og potetgull havner ikke i handlekurven annet enn til helga...