Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Vi har noen år prioritert å reise, men over 80 000? Jeg skjønner at folk generelt tjener MYE mer enn oss, altså, for 80 000 er helt utopisk. Vi skal ha to relativt rimelige sommerferier på rad, slik at vi har råd til Florida-tur påska 2012. Mannen og jeg unner oss ei storbyhelg i november hvert år, men siden vi hittil bare har holdt oss til Europa, har det ikke blitt mange tusenlappene.
Jeg tviler sterkt på at vi tjener mer enn dere, men vi bruker mye mer enn 80 000 i året på ferie siden vi har hytte ved sjøen. Det koster mye å ha hytte og for meg blir det helt naturlig å regne det inn i den totalte feriesummen. Vi bor billig og det gjør at vi har råd til det. Jeg må innrømme at jeg noen ganger heller skulle ta de pengene vi bruker på hytta og reise mye til utlandet. Vi reiser til utlandet nå også, men ikke så mye som jeg ønsker.