Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-11, 12:28   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hovedgrunnen for meg for å følge folkehelsas råd er at om jenta mi livmorhalskreft og hun ikke fikk vaksine, da måtte jeg si "joda, du hadde tilbud om å få vaksine mot det, men jeg sa nei jeg, selv om de som har mest peiling anbefalte den. Jeg trodde jeg var lurere enn de som jobber med det til daglig. Og det fikk du svi for gitt. " Den beskjeden har ikke jeg tenkt å gi noen gang. Det ansvaret vil jeg ikke ha, det hadde jeg ikke kunnet leve godt med faktisk.

Dette er en viktig greie for meg også. Jeg kan ikke se mine barn i øynene og si at "jeg trodde jeg visste bedre enn de som har mest peiling på dette, så det må du svi for". Derfor kommer lillejenta i magen til å få denne vaksinen, som vel inngår i standardgreia for henne når den tid kommer. Og derfor fikk Knerten (og jeg og mannen for den del) svineinfluensavaksine når han var 15 mnd gammel. Fordi de anbefalte det, de som har mest peiling, og skulle vi være så uheldige... ja, så ville jeg ikke se ham i øynene og måtte leve med konsekvensene av at jeg trodde jeg visste bedre enn de som jobber med dette.

Jeg er ikke en som kan dette. Så derfor har jeg tenkt meg nøye om, først da vi skulle ta SI-vaksinen, siden igjen da jeg som gravid ble anbefalt sesoninfluensavaksinen nå i vinter, og jeg har landet på det samme begge ganger, og kommet til at dette er min grunnholdning, som jeg og min mann kan stå for ovenfor våre barn. Vi kan ikke disse tingene. Vi er ikke utdannet innen dette. Så derfor velger vi å stole på de som har som jobb å virkelig vite disse tingene. (Altså totalterroistene...?) Så vi tar de vaksiner vi anbefales å ta.

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.