Sv: Re: Sv: Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?
Jeg tror ikke at det har så stor betydning om storesøsken/foreldre gir litt alkohol til barna. Det som har betydning er foreldrenes holdning til alkoholen.
Jeg har vel egentlig hatt fri tilgang. men jeg har aldri spurt. og mer eller aldri drukke når jeg har fått muligheten. men jeg ønsket det ikke. Fordi jeg ikke liker hvordan alkoholen påvirker folk, om de er 16 eller 40. Mamma gikk aldri på fest, hva pappa gjorde dreit jeg litt i siden jeg såg han noen ganger i året.. og de gangen han gikk på fest fikk jeg bare dårlige minner fra. mamma sin holdning til alkohol var at et gladd rødvin eller to på lørdagskvelden er kos. den holdningen har jeg og.. bare at jeg ikke like det så jeg lar andre drikke 
noen kommer til å drikke mye i ungdomstiden uansett.. andre kommer ikke til å gjøre det. Det er mye på personlighet og holdninger som spiller inn..
men hva vet no jeg.. jeg hadde jo sex og som 16 åring.. og mamma sa ingenting. eller tror hun nevnte at man ikke måtte ha sex selv om man var 16 et par ganger.. man må ikke ha sex selv om man er 40 heller..
|