Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 10:16   #28
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ungdom og alkohol? Hva hadde du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er ikke foreldres jobb å lære barna opp i rusbruk. Det er en del av greia i tenårene at det er spennende og ulovlig, så la dem nå jobbe litt for alkoholen hvis de absolutt skal prøve det ut. På ett eller annet tidspunkt må man som foreldre overlate styringen til barna - og rus er en slik greie mener jeg. (altså med mindre det tar overhånd, da må foreldrene selvfølgelig ta styringen igjen)

Der er vi heilt grunnleggjande ueinige, trur eg. Eg meiner det er mitt ansvar som forelder å ruste ungane/ungdommane mine til å takle verda utanfor husveggane. Aldri i verda om eg vil la dei eksprimentere med rus, utan å gje dei eit grunnlaggjande moralsk og etisk syn med på vegen.

Om deira første møte med alkoholbruk skal vere det misbruket som foregår på ungdomsfestar, så trur eg absolutt at dei vil få eit farleg syn på kva som er normal rusbruk.

Og korleis meiner du forresten at foreldre skal ta over kontrollen igjen om rusbruken først går over styr?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.