Sv: Hva synes du om Gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?
Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.
Bjørn Dæhlie lå "milevis" foran nr 2, mens nå var det bare såvidt Petter rakk over før svensken kom. Når det er sagt ble Bjørn Dæhlie kritsert for det han gjorde også. Jeg mener å huske at han sa etterpå at det var vel litt teit å gjøre noe slikt også (etter å ha fått kjeft av pappa'n sin)
Det jeg ikke liker med Petter Nordthug er at han hoverer over konkurrentene når han vinner, mens han stikker av og furter hvis han taper. Det er rett og slett barnslig og dårlig sportsmannsånd. Det er noe med "tap og vinn med samme sinn" og ha respekt for sine motstandere. Det er ikke en slik oppførsel jeg synes er et godt forbilde for mine barn for å si det slik.
Mulig jeg er blånn men jeg tror ikke "tap og vinn med samme sinn" er så reelt oppe på et slikt nivå som vi snakker her. Jovisst, noen greier å skjule ydmykelsene og skuffelsen langt, laaangt bedre enn Northug gjør, men han er utagerende begge veier, både når det gjelder å vise glede og når det kommer til skuffelsene. Han er ikke akkurat den eneste som slenger med leppa etter å ha tapt et løp, og såvidt meg bekjent går det på ham selv, gjerne. At han er så jævlig skuffet over seg selv at han knapt greier å prate, han anklager i allefall ikke de som slår ham om å være dopet, som visse andre utøvere som havner bak gullplassen gjør.
|