Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva synes du om gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du om måten Northug gikk i mål på når han tok gull på fredag?
Jeg synes det bare var stilig og kult og at kritikerne er bra jantete 115 55,02%
Jeg er enig med dem som synes han opptrådte usportslig og respektløst 28 13,40%
I couldn´t care less / Annet 66 31,58%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-11, 20:18   #21
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om Gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Bjørn Dæhlie lå "milevis" foran nr 2, mens nå var det bare såvidt Petter rakk over før svensken kom. Når det er sagt ble Bjørn Dæhlie kritsert for det han gjorde også. Jeg mener å huske at han sa etterpå at det var vel litt teit å gjøre noe slikt også (etter å ha fått kjeft av pappa'n sin)

Det jeg ikke liker med Petter Nordthug er at han hoverer over konkurrentene når han vinner, mens han stikker av og furter hvis han taper. Det er rett og slett barnslig og dårlig sportsmannsånd. Det er noe med "tap og vinn med samme sinn" og ha respekt for sine motstandere. Det er ikke en slik oppførsel jeg synes er et godt forbilde for mine barn for å si det slik.

Mulig jeg er blånn men jeg tror ikke "tap og vinn med samme sinn" er så reelt oppe på et slikt nivå som vi snakker her. Jovisst, noen greier å skjule ydmykelsene og skuffelsen langt, laaangt bedre enn Northug gjør, men han er utagerende begge veier, både når det gjelder å vise glede og når det kommer til skuffelsene. Han er ikke akkurat den eneste som slenger med leppa etter å ha tapt et løp, og såvidt meg bekjent går det på ham selv, gjerne. At han er så jævlig skuffet over seg selv at han knapt greier å prate, han anklager i allefall ikke de som slår ham om å være dopet, som visse andre utøvere som havner bak gullplassen gjør.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:19   #22
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes det var litt festlig humor, jeg. Bare fordi de har stilige drakter og det er Meget Alvorlig og på TV og greier, så behøver man vel ikke å oppføre seg nøyaktig som alle andre?
Han lå og gråt i en TV-kabel her forleden, og det var jo heller ikke etter boka sikkert, men kan tenke meg han hadde et behov for å reversere den effekten dét hadde på befolkningen

Ja, fy søren. Noen kunne jo tro han var myk! :tsk:

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:21   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg særdeles lite (har ikke sett klippet for det vises ikke utenfor Norge), men jeg skjønner ikke helt oppstyret. Årsaken er vel på grunn av tidligere uttalelser, tenker jeg Han er jo ikke akkurat myk i sine påstander og virker å være spesielt i krig mot svensker.

Svenske Pelen

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:24   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte det ikke. Men det kan godt hende at dersom noen andre hadde gjort det, så hadde jeg ikke reagert. Men siden Northug generelt irriterer meg, så var ikke dette noe unntak.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:25   #25
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg synes det var deilig frekt.

Jepp. Gøy med en entertainer i den trauste langrennsporten.

Gammel 05-03-11, 20:38   #26
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om gullgutten Petter Northugs stunt i stafetten i går?

Jeg syntes det var helt på sin plass, at Sverige alltid reagerer som de gjør bekrefter bare at det funker.

Gammel 05-03-11, 20:40   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg syntes det var helt på sin plass, at Sverige alltid reagerer som de gjør bekrefter bare at det funker.

Jeg vet ikke om det er Sverige som reagerer, jeg har ikke hørt noe om det fra en eneste svenske. Men svensk media reagerer (sikkert for å ha noe å skrive om).

Gammel 05-03-11, 20:40   #28
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg hørte det på radioen, og flirte godt i går. Når jeg så klippet på nett-tv etterpå, så ble jeg faktisk litt skuffet over hvor lite sjokerende det var. Det var ikke de bildene jeg hadde skapt i hodet mitt etter kritikken. Jeg hadde synes det var kult om han hadde stoppet og vrikket på rumpen og pekt nese også jeg.

hihi, fikk ikke prikket deg, enig!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:42   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg så det ikke, men jeg skjønte ca hva som skjedde.

Om han hadde hatt feil smurning - hans problem.
Om han kom på sisteplass fordi han tok en kaffe midtveis - hans problem.
Om han vant med et sekunds klaring - hans seier.

Med andre ord - det er bare en mann som går på ski også kaster noen penger etter ham av den grunn. Han får gå sidelengs om han ønsker det eller på hendene om han heller vil det.

Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:42   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg vet ikke om det er Sverige som reagerer, jeg har ikke hørt noe om det fra en eneste svenske. Men svensk media reagerer (sikkert for å ha noe å skrive om).

Ååhh har sett nok av sure og forbanna svensker blandt vennene mine på fb,
og alle kommentarene som strømmet på på de svenske nettavisene

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:42   #31
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Teit, men det er mest fordi han er en sutrekopp når han selv taper.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:44   #32
Klatremus
Aktiv

Medlem siden: Oct 2006
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Helt supert! Det som var virkelig pinlig var å se Rachel på Senkveld som "stuntreporter"...

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:45   #33
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er noe greit. Jeg synes det er respektløst for de som kommer nesten like bak. Hadde han vært overlegen i mål, som i et min eller noe sån, så er det heller ikke ok, men mer til å tåle.
Han oppfører seg respektløst overfor de andre, så kan han ikke forvente respekt tilbake.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:57   #34
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ååhh har sett nok av sure og forbanna svensker blandt vennene mine på fb,
og alle kommentarene som strømmet på på de svenske nettavisene

Det er sikkert noen som er sure, absolutt! Kanskje jeg ikke har så mange venner som er sååååå engasjert.

Gammel 05-03-11, 21:02   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit, og synes det er ganske langt unna respektløst, egentlig.
So what at han var så langt foran at han hadde tid til det? Det er ikke noe annerledes enn å suse over på en ski, baklengs, på trynet eller hva som helst.
Førstemann er førstemann og vinner. Enkelt og greit.

Det er nesten så jeg angrer på at jeg aldri kjørte baklengs over mål da jeg drev aktivt med alpint. Jeg var jo så mye bedre enn de andre at jeg sikkert hadde hatt tid til det.

Gammel 05-03-11, 21:09   #36
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker bare at jeg skulle likt å se reaksjonen på Petter om det var omvent og svensken som hadde kjørt dette stuntet på han. Da hadde det neppe vært like uskyldig og morsomt. Han hadde vel slått svensken i hjel da...

Gammel 05-03-11, 21:12   #37
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Teit, men det er mest fordi han er en sutrekopp når han selv taper.

Enig

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:21   #38
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kryssa av på alternativ 1, sjølv om eg ikkje føler eg kan stå inne for nemninga "jantete" i denne samanhengen - vil heller kalla dei humørlause grinebitarar.

Gammel 05-03-11, 21:26   #39
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usportslig, barnslig og pinlig. :liker ikke Northug:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 21:28   #40
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det var fantastisk!

Og at han hadde definitivt vunnet med mer om han ikke hadde stoppet opp og showet. Hadde han tatt i litt hadde han vunnet med mye.

Han begynte jo showet allerede opp den såkalte "hellner" bakken. Han gikk på litt for å vise at han hadde sprut i beina. Snudde seg til hellner, og skjønte at han ikke orket å følge. Han kunne glatt ha gått ifra allerede der.

Jeg synes han er helt sjef! Hadde han ikke vært en dårlig taper hadde han heller ikke vært så god som han er i dag.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.