Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er det bare meg eller ... Hund og barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-11, 21:35   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Som dog plager dem mindre enn kattene plager oss da.

Dette vet du egentlig ikke. Du vet at kattene plager deg og du vet at du lufter hunden din i bånd. Du vet ikke i hvilken grad det plager andre. Det er flott at du lufter den i bånd og plukker opp etter den, men jeg synes hunder i bånd også kan være plagsomme, spesielt i tettbygde strøk. De bjeffer. De tisser på ting de passerer. De skremmer katter dit katter ikke skal være. De er skumle slik at man ikke kommer forbi med ungene, selv om de er sååååå snille i eiernes øyne. Er man allergisk er det vanskelig, for det er mange av dem og noen er der til enhver tid. De tar plass, det er mange av dem og når de treffes kan de til en viss grad ha skremmende adferd, bånd eller ikke. Jeg er nok en typisk katteperson, og jeg legger lite merke til kattene i området. Men hundene som luftes i bånd og er av den snille sorten, de legger jeg merke til og synes ikke det er helt uproblematisk.

Poenget mitt: man kan fint sjenere andre med husdyr selv om man selv tar hensyn. Husdyr i tettbygd strøk er i seg selv problematisk. Uten at jeg nødvendigvis sier at det skal forbys av den grunn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.