Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er det bare meg eller ... Hund og barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-11, 14:25   #11
Mazaro
Fullverdig medlem

Mazaro sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Mazaro er litt kul
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

Jeg har tilgang til en meget stor tomt rundt huset som hundene kan gå løs i. Og er enig at det er fantastisk å ha hund på steder med hage. Men synes ikke at man kan generalisere og si at andre ikke bør ha hund i blokk. Folk er så forskjellige, å ta alle under en kam, ville være høsyt urimelig. En venninne av meg bor i en lavblokk i Bergen. Hun er enslig ung dame med stor hund. Hvær morgen før jobb drar hun og hunden på joggetur. Og når hun kommer hjem fra jobb er det ut med hunden på tur på et av byfjellene uansett vær, og om kvelden er det en ny tur rundt i område hvor hun bor. Hun har flere ganger utrykket at hun aldri hadde vågd å gå ut hverken om kvelden eller tidelig om dagen alene om det ikke var for hunden. Hunden gir henne trygghet til å våge å gå ut når hun vil: Hun trives der hun bor, bare et steinkast fra jobben. Hun har ikke råd til noen enebolig og ikke ønsker hun seg det heller. Har hun ikke rett til å bo som hun vil, når hun kan ta vare på hunden sin? Hvem er vi som vil dømme henne for det, og si at hun ikke bør ha hund når hun bor der hun gjør? De er ikke til sjenanse for noen, hun har god kontroll på hunden sin, som hun forøvrig trener til IPO.
Har en venninne som også bor i rekkehus, hvor situasjonen er den samme, bortsett fra at hun er alenemor til to små og har en hund. Men hun er tydelig en ressursperson som ser ut til å få mer ut av døgnes timer enn de fleste:

Sist redigert av Mazaro : 07-03-11 kl 14:35.
Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.