Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Et spørsmål om folkeskikk - tillater du deg selv å være uhøflig?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-11, 12:08   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et spørsmål om folkeskikk - tillater du deg selv å være uhøflig?

Delvis inspirert av denne tråden, men også av Christine Koht som så livlig beskrev en samtale hun hadde med en kundebehandler hos NAF, så slo det meg at det er ikke rart at nordmenn har et rykte på seg for å være frekke og uhøflige.

Jeg merker det selv, for eksempel i møte med personer som ikke yter den servicen jeg forventer eller telefonselgere som ringer til tross for at jeg er reservert mot slike telefoner, at jeg oppfører meg på en måte som verken er verdig eller høflig.

Og er dette egentlig greit? Eller burde vi tenke litt mer over hvordan egen fremferd påvirker andres oppførsel? Jeg tror det er mye enklere å lære ungdomen å "oppføre seg" hvis vi voksne faktisk går foran som et godt eksempel - i alle sammenhenger. Og er ikke alle egentlig tjent med at vi behandler hverandre litt penere?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.