|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Sv: Et spørsmål om folkeskikk - tillater du deg selv å være uhøflig?Jeg mener dessuten at man fint kan være klar og konsis i sin tilbakemelding uten å være uhøflig. Det er noe helt annet å skjelle ut personen og så slenge på telefonen uten å svare når en telefonselger ringer, enn å si "Beklager, jeg er ikke interessert. Vennligst ikke ring igjen." og så legge på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Et spørsmål om folkeskikk - tillater du deg selv å være uhøflig?Ja, OK. Da er jeg enig, det er greit å formulere seg sånn nogenlunde. Men blir det for bløtt formulert er det en fare for at at det blir utydelig.
![]() |
#3 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Et spørsmål om folkeskikk - tillater du deg selv å være uhøflig?
..jeg er SÅÅÅÅ enig. Det går an å si hva man mener uten å oppføre seg dårlig. Måten man framtrer på, er også den måten man presenterer seg selv på i forhold til andre mennesker. Og den du skjeller ut i dag, kan være den du trenger godvilje fra i morgen... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|