Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om brenning av Koranen og kasting av bomber

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 15:40   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Om brenning av Koranen og kasting av bomber

Jeg har hatt lyst til å diskutere denne saken en stund. Jeg vet ikke helt selv hva jeg synes. Jeg synes såklart at presten som brant Koranen er en forbanna dust - det var ikke nødvendig. Men samtidig kjenner jeg at jeg ikke har sansen for å nekte noen å trykke karikaturer av Muhammed. Dernest kjenner jeg at jeg har lite sans for å erte opp muslimer med virkemidler man vet er sterkt provoserende. På den annen side igjen synes jeg virkelig ikke det er greit at en mobb går løs på FN-representanter og tar helt av heller. Det er grenser for hva man kan få lov til uansett hvor sinna man er.

Men nå har Arne Berggren skrevet det så mye bedre enn meg.
Han foreslår at vi bruker hodet littegrann i kombinasjon med ytringsfriheten og tar ansvar for å bure inn våre egne idioter, så får vi se om det inspirerer andre til å gjøre noe av det samme.

Jeg er heller ikke villig til å dø for en idiots rett til å provosere andre med viten og vilje og på pur f.

http://vgdebatt.vgb.no/2011/04/05/716/

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.