Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Så var dagen kommet ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 23:11   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så var dagen kommet ...

....da min eldste datter på straks 9,5 år har vokst ut av beltestolene sine. Vi har Britax KidFix og MaxiCosi Rodi XP, og snuppa ble målt til 148,5 cm rett før jul, så det er grunn til å tro at hun er omtrent 150 cm nå. Veier ca. 34 kg. Hun sitter helt fint uten sete og beltet krysser skuldra akkurat der den skal være, men hele meg skriker "neeeeeei" til at hun ikke skal bruke annen sikring enn bare bilbeltet nå. Som sagt, hun er lang og sitter helt fint, men hun er jo "bare" 9,5 år og det med å vokse ut av bilseter for godt er en ny problemstilling for en bilsikringsinteressert mor. De flere andre ville kanskje brukt pute, men jeg er jo generelt ikke som "de fleste andre", og for meg så er det å velge mellom pest og kolera. Ingen av delene er "gode nok" løsninger i mitt hode.

For ordens skyld: Jeg har trippelsjekket at det ikke er flere hakk å gå på i høyden på stolene, og likevel gnager belte"låsen" seg ned i skuldra hennes.

Innspill? Trøst?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.