Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Så var dagen kommet ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 23:11   #1
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så var dagen kommet ...

....da min eldste datter på straks 9,5 år har vokst ut av beltestolene sine. Vi har Britax KidFix og MaxiCosi Rodi XP, og snuppa ble målt til 148,5 cm rett før jul, så det er grunn til å tro at hun er omtrent 150 cm nå. Veier ca. 34 kg. Hun sitter helt fint uten sete og beltet krysser skuldra akkurat der den skal være, men hele meg skriker "neeeeeei" til at hun ikke skal bruke annen sikring enn bare bilbeltet nå. Som sagt, hun er lang og sitter helt fint, men hun er jo "bare" 9,5 år og det med å vokse ut av bilseter for godt er en ny problemstilling for en bilsikringsinteressert mor. De flere andre ville kanskje brukt pute, men jeg er jo generelt ikke som "de fleste andre", og for meg så er det å velge mellom pest og kolera. Ingen av delene er "gode nok" løsninger i mitt hode.

For ordens skyld: Jeg har trippelsjekket at det ikke er flere hakk å gå på i høyden på stolene, og likevel gnager belte"låsen" seg ned i skuldra hennes.

Innspill? Trøst?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 00:59   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så var dagen kommet...

Hun er jo like lang som de minste voksne nå. Hun er stor nok. Bilbelte er bra nok. Puta gir ikke noe ekstra når bilbeltet uansett ligger riktig på henne. Hvis det er noen trøst sitter niåringen min også uten. Jeg grøsser litt med ujevne mellomrom ennå, men det er engang det som er riktigst for han. Det er bare å innse det - de vokser opp.

Gammel 06-04-11, 01:12   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun blir stor. Get used to it.

Om ikke så mange år kan hun ha sex også.

Gammel 06-04-11, 09:36   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kan bare signere de andre. Mine to (sept 01) sitter også i bare belte nå. Han er litt lavere enn jenta di men over vektgrensa, hun er ca 1.57 ( ). Det var en stor terskel å krysse, større enn da jeg snudde dem synes jeg, men det må til.

Gammel 06-04-11, 09:37   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polyanna, her.

hun blir stor. Get used to it.

hyl!

Gammel 06-04-11, 09:58   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine gutter på 24, 20 og 17 har forlengst sluttet med bilsete. Man venner seg til det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:00   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min 9,5-åring har også vokst ut av beltestolene. Det er som de andre sier, det er voksne med slik høyde der ute.

Gammel 06-04-11, 10:11   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Min 9,5-åring har også vokst ut av beltestolene. Det er som de andre sier, det er voksne med slik høyde der ute.

oh yes, jeg jobber sammen med en dame på 43 som er 148, hun kunne jo sittet i beltestol enda. (HUn fleiper stadig med at hun snart kan begynne å arve klær etter snupsen )

Gammel 06-04-11, 10:28   #9
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Så var dagen kommet ...

De vokser opp ja, sikkert litt rart å vende seg til at de sitter uten bilsikring.

Når det er sagt er jeg en av de voksne med "den høyden", jeg klarer med fint med bilbelte, selv om det gnager litt i halsen ( og at jeg ikke kunne kjøre bil de tre siste mnd av svangerskapet)

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 12:39   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjenner jeg er veldig glad at min jente enda har god plass i sitt cabriofix bakovervendte babysete, og ikke skal ha sex på veldig mange år...

De vokser faktisk opp. De gjør det. Skremmende fort også!

(*vurderer å avlyse bleiesluttøvelsen for guttungen. Vil ikke han skal bli stor så fort* (ok, ikke seriøst, han skal få prøve seg))

Gammel 06-04-11, 15:02   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble i grunnen utelukkende glad da eldste flyttet ut av setet sitt. En lettelse å ha en mindre å stå tvekroket over og feste.

Gammel 06-04-11, 17:27   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble i grunnen utelukkende glad da eldste flyttet ut av setet sitt. En lettelse å ha en mindre å stå tvekroket over og feste.

Joda, er forsåvidt enig der. Nå kan jeg faktisk klatre inn i bilen og stå på kne oppi baksetet for å feste Mellomste som sitter i midten.

Takk, nå trakk jeg litt på smilebåndet (IKKE av den sex-kommentaren *huske å bestille kyskhetsbelte om noen år*) og føler meg faktisk litt bedre. Trengte litt trøst.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.