Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Jeg forundrer meg over maten jeg fikk hjemme. Den var hjemmelaget, som regel fra bunnen, men den var kjedelig og lite oppfinnsom. Det var kokt eller stekt - aldri ovnsbakt. Grønnsakene var ihjelkokte og kjedelige, og det var lite variasjon. Det var gulrøtter til bruns saus. Brokkoli til hvit. Det var ikke snakk om å dra opp kokeboka og lage noe nytt og kreativt, det var ikke snakk om å friste en VELDIG småspist unge med noe nytt eller fargerikt. Og matpakkene - som jeg aldri spiste - inneholdt tørt grovbrød med svett gulost på. Alltd klistrt sammen, aldri oppdelt med skilleark, og det var ikke snakk om å prøve forskjellige pålegg. Aldri frukt eller bær. Jeg spiste hvitost eller banos og broren min spiste nugatti. Hver eneste dag. Aiaiaiai. Jeg elsket egg, eggerøre, karbonadekaker og paprika. Hvorfor sendte de ikke med meg det? Hva med suppe (som var favoritten) på termos? Hva med en banan? Et-eller-annet?
Når det er sagt. Jeg lager mat jeg stort sett liker, jeg spiser ikke kylling eller svin, men lager det til mann og barn. Jeg spiser som regel tilbehøret, for jeg simpelthen elsker grønnsaker.