|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Fortynnet
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg slet forresten med fisk de første 2-3 årene etter siste svangerskap. Jeg ble så seriøst kvalm av det mens jeg var gravid, at det hang i lenge etterpå. Da lagde jeg likevel fisk til familien, men det ble nok sikkert litt sjeldnere enn ellers. (Og jeg spiste det, men veldig lite fisk og mye tilbehør). |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg er jo kjent for å stå og raspe løk i pizza- og spaghettisauser for å lure meg selv, så ja.
|
|
|
#43 |
|
Rockesøster
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Moren til en venninne av meg pleide å legge solbriller ved tallerkenen hennes |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Glamorøs
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Jeg hadde samme greia med wok, husker jeg. Først spiste jeg masse av det i første trimester, og etter det greide jeg ikke å tenke på det engang, uten å bli grønn i ansiktet. Det er først nå, snart sju år etter at jeg kan ha det innimellom.
|
|
|
#45 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goHva er vitsen med å lage mat man ikke liker? Heldigvis så lager jeg temmelig sunn mat, så det er ikke et problem. Det som er kanskje forskjellen er at det blir litt mer kaloririk mat i helgen. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goVitsen med å lage mat man ikke liker kan være ganske stor hvis man egentlig ikke liker noe særlig mat, men er noenlunde voksen og innser at man liker mat bedre hvis man prøver og hvis det er gode råvarer. Litt det samme som med barn, altså. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg sliter voldsomt med laks i alle former etter svangerskapet, men serverer det allikevel til mann og barn, og presser i meg litt for syns skyld. Imidlertid lager jeg aldri risgrøt, og dersom mannen vil ha det (snuppa liker ikke...), får han fikse det selv. Utover det lager jeg kun mat jeg liker selv, og har lyst på. Det er mitt privilegium som "sjefskokk" i heimen. Og ja: jeg lager husmannskost innimellom, eller kanskje heller storbondekost, for det er ikke levergryte eller sildekaker som blir servert, men ymse kjøtt- og fiskeretter av mer tradisjonell karakter.
|
|
|
#48 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager ikke mat som jeg ikke spiser selv, men jeg spiser ganske mye, og jeg lager ikke bare min egen yndlingsmat. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Glamorøs
|
Ja, hvis man bare liker pasta med ost, så kan det selvsagt være nyttig å utfordre smaksløkene litt. Jeg levde temmelig ensidig på nettopp det tidlig i tjueåra, ikke fordi jeg ikke likte variert mat, men fordi jeg ikke gadd å lage den, eller sette meg inn i hvordan jeg lagde den.
|
|
|
#50 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer kun mat jeg liker ja, men det er selvsagt ikke alt som er favorittmaten min. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Glamorøs
|
Tulledame. På alt bortsett fra rømmen da. :guæk:
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager mat som jeg ikke egentlig er så glad i både for at det er lettvint og for at det er sunt. Brokkoli f.eks synes jeg er sånn passe, men spiser det og lager det fordi det er sunt. Grøt og pannekaker lager jeg av og til for at mann og barn elsker det. Jeg kan styre meg. Jeg bruker ikke mye posemat, frossenpizza og slikt, men det blir en del farsemat som fiskekaker, pølser, karbonadedeig osv som jeg hittil IKKE lager selv. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goVitsen med å lage mat jeg ikke liker er å glede familien, kort og godt. F eks. med laksen. Jeg klarer omtrent ikke laks i det hele tatt; den formelig vokser i munnen på meg og blir umulig å svelge. Men de tre andre elsker laks, og jeg spiser gjerne bare "tilbehøret" til en middag sånn dann og vann. No problem.
|
|
|
|
#55 |
|
Ringskrømt
|
Rømmen har en plass blant verdens underverker, i min bok. Jeg vil presentere det åttende underveket; ssssssseeeeeeeeeeeeetersrømme!!
|
|
|
#56 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager aldri mat som jeg ikke liker. Men det hender at noe av det jeg lager bare er godt, og ikke fantastisk. :innrømmer:
|
|
|
|
#57 |
|
koko
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goSkulle nesten ønske det var mat jeg ikke likte jeg. Så lenge maten er bra tilberedt er det aller, aller meste godt.
|
|
|
#58 |
|
Epikur
|
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer nesten utelukkende mat jeg liker. Men jeg liker sunn mat og tradisjonell god norsk mat og jeg er flink til å lage mat og koker sjelden eller aldri i hjel noen ting. Min torsk med gulrøtter og poteter er helt nydelig.
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Som vanlig er jeg helt på linje med Filifjonka. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goMed unntak av desserter & kaker, - og det har vi bare ifm feiringer - så liker jeg stort sett bare sunn mat. Det er derfor ikke vanskelig å servere den maten jeg liker samtidig som den er sunn. Det hender selvsagt at jeg lager mindre sunne retter på oppfordring eller fordi jeg vet det vil falle i smak, men da kutter jeg som regel ut det jeg ikke liker og spiser en moderert versjon, f.eks kutter jeg ut rømme og ost på tacoen. Synes fett er ganske ekkelt, samme gjelder smeltet ost i store mengder. |
|
|
|
![]() |
|
|