|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så godt?Det kom jeg til å lure på da jeg leste pannekaketråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg kan jo bidra for egen del da, jeg er glad i å lage mat - mener selv jeg er god og oppfinnsom til å lage mat. Jeg gidder ikke å stå og dille med mat jeg ikke synes er noe særlig god selv, fordi det liksom skal være sunt eller "er noe alle må spise". Jeg gidder heller ikke dille med mat som ikke er så god bare fordi den er lettvint (grandiosa f.eks). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer faktisk aldri noensinne mat jeg ikke liker. Det er ikke alltid jeg serverer favorittmaten min, men det blir for meningsløst for meg å bruke tid og krefter på mat jeg ikke liker. |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager mye mat med laks, selv om jeg ikke liker laks. De tre andre elsker laks. Dog ser jeg at det blir lite kjøttdeig/farsemat, også fordi jeg ikke liker det så godt. Det prioriteres ikke.
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Det kan jo være fordi folk liker husmannskost, da. Selv elsker jeg det, og serverer og spiser det gjerne. Etter flere tiår med konstant slanking der jeg har tvunget meg til å spise mat jeg ikke liker, så har jeg nå satt som krav til meg selv at jeg skal like den maten jeg spiser. Det betyr ikke at jeg skal ha favorittmaten min hver dag, men det er ikke noe problem å droppe tomatbaserte fiskeretter (som jeg ikke liker) når jeg tross alt liker nesten alt annet av fiskmat.
![]() |
#6 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager ikke mat jeg ikke spiser.
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg serverer både mat jeg ikke liker og mat jeg ikke spiser av andre grunner. Middagsplanen er satt sammen for å sikre et sammensatt og sunt kosthold.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så go
Men det er jo litt det jeg lurer på - liker folk husmannskost da? Eller spiser de det fordi det er tradisjon å spise sånn mat? Eller fordi det er så veldig sunt, lsm? Eller lettvint? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
Samme her.
![]() |
#10 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJoa, jeg lager og serverer innimellom mat jeg ikke liker så lenge det er mat resten av gjengen elsker. Det er ikke noe problem for meg, jeg spiser litt av det og tar meg heller et ekstra måltid utover ettermiddagen.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
Mannen min elsker husmannskost og blir faktisk oppriktig irritert når jeg påpeker at det ikke er helsekost. Jeg er kanskje naiv, men jeg trodde ikke noen spiste mat pga tradisjon?
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goHva er husmannskost egentlig? |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goRibbe? Rakfisk? grøt...? påskeegg? lørdagsgodt? (fredagskos) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg har tenkt litt på det, og kommet frem til at jeg er litt sånn "det er jeg som lager maten, så jeg bestemmer!". Hvis noen vil ha noe jeg ikke liker så kan de fikse det selv. Jeg tar selvsagt ønsker, og jeg får veldig lite med klager. Hittil. Vi får vente til ungene er store nok til å trampe i kjøkkengulvet.
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Lettvint er det nå ikke nødvendigvis, da. Jeg personlig ELSKER husmannskost. Jeg var egentlig ikke klar over det før venninnen min påpekte det. At jeg foretrekker kjøttkaker framfor hummus. Jeg liker kjøttkaker, kjøttpudding, fiskegrateng, steik, pølser i brunsaus, kokt torsk, lapskaus, kjøttsuppe, saltfeskbaill osv., osv.
![]() |
#16 |
|
Hehe, det er ikke helt det jeg er ute etter å si heller. Klarer tydeligvis ikke helt å ordlegge meg idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
|
Det meste av dette, med unntak av torsken og ballen, er mat jeg synes er helt ok. Dog spiser vi det uhyre sjelden for jeg synes det er mye jobb å lage i forhold til nytelsen. |
![]() |
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg liker husmannskost. Men det kommer jo veldig an på hvordan den er laget.
![]() |
#19 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Serverer du kun mat du liker? Eller også mat som er sunn, som du ikke liker så goJeg lager som regel kun mat jeg selv liker, men ungene og mannen elsker pølser så vist de vil ha det en dag så lager jeg det og noe annet til meg selv for jeg liker ikke pølser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
Selvsagt, men da liker man det jo også. Jeg gidder ikke å spise grøt fordi det er tradisjon, da må jeg jo like det også. Det var igrunnen poenget mitt.
![]() |
|
|